Thursday, June 12, 2008

På väg hem utan ny bikini

Jag vet att det ser märkligt ut i provhytten på detta vis men jag lovar att den verkligen är fashionabel! Jag skulle ha köpt den om jag hade haft råd, men detta var sista affären som besöktes innan det var dags att återvända till Skåne och som vanligt när det gäller mig var jag inte direkt tomhänt efter dagens shoppingtur.

Efter 3 dagar i Stockholm hade jag knappt spenderat några pengar alls och kände att det nog inte var någon fara att gå med Murray på stan och agera personal shopper. Men ack att man aldrig lär sig! Nåja jag slutade i alla fall innan tusenkronorssmärtgränsen och jag fick med mig en hel del fynd som inte går att hitta hemma, dock är inte denna skönhet från Scampi inräknad i det som fick flytta till Skåne...

Nu sitter jag på tåget hem och undrar än en gång hur tiden kan ha gått så fort. Det känns som om det var igår jag skumpade upp med X2000 och var nära att kräkas av åksjuka, ytterst bekymrad över det faktum att jag håller på att förvandlas till en tråktant som aldrig kommer att kunna åka de värsta karusellerna på Liseberg. Nåja, 3 dagar är inte mycket men jag och Murray avhandlade det senaste årets skvaller, drack vitt vin och Ramlösa, lagade mat, kollade fotboll och träffade alla som borde träffas så jag är nöjd. Trött och glad och nöjd. Dessutom kommer en viss man hem från San Fransisco ikväll. Nu ska jag fortsätta med sista delen på Harry Potter som jag först nu har tid att läsa. Som det står på SJs kaffekoppar: Det här blir en bra resa.

No comments:

Post a Comment