Tuesday, July 15, 2008

Romantiska drömmar



Nu har halva sommaren gått ochjag tyckte det var dags för pånyttfödelse av balkongen. Jag och Erik åkte och införskaffade ett antal pelargoner i olika nyanser av rosa, någon vit, fin blomma som jag inte minns namnet på och nya trädgårdshandskar. Dessutom har jag ordnat en ny ampel från Jessicas gamla butik och lite smultron från Lottas trädgård. Balkongen blev en dröm i rosa och vitt som ni kan se på bilderna. En prinsessdröm på hans balkong...

Ja, det är ju just det. Det är underbart kul att göra fint i Eriks lägenhet och på balkongen. Samtidigt ser jag mitt eget hem förfalla i brist på kärlek och omvårdnad. Som tur är har jag en inneboende som inger min lilla lya med liv och rörelse för annars hade den inte känt mer mänsklig värme än den som jag hinner generera när jag går dit och vattnar blommorna.

Det är ju ett val såklart, antingen så ägnar jag så mycket tid som jag gör tillsammans med den jag vill vara med eller så väljer jag att vara ensam mer och då också frekventera min lägenhet. Valet är enkelt och det blir riktigt fint i den lägenhet där jag tillbringar den mesta tiden. Dessutom ska jag inte klaga, det är inte många av mina inredningsidéer som blir ratade av min uppdragsgivare och det är fantastiskt kul att agera personal shopper till någon som uppskattar det så mycket.

Igår påbörjade vi arbetet med att göra det gråblå vardagsrummet vitt och snart kommer den lilla 2:an vara det finaste som går att finna öster om Nobelvägen.

No comments:

Post a Comment