Sunday, August 10, 2008

Bakfyllesemesterslappsöndag rules!

Det regnar. Jag tyckte lite synd om mig själv ett tag för att de enda soltimmarna den här veckan infann sig igår mellan klockan 11 och 15 när jag jobbade. Jag har ju semester egentligen men gick med på att jobba två timmar fredag eftermiddag och hela lördagen. Idag börjar min två veckors långa ledighet men när jag försöker se ut genom de av regn nedsmutsade rutorna möts jag av en dyster och överhängande gråhimmel utan ände.

Egentligen är det inte ett dugg synd om mig. Det vet jag bestämt. Jag har världens mysigaste semester. Jag har ju exempelvis nyss tillbringat nästan en vecka i en mysig stuga i Kolboda, badat i havet, lagat middagar och legat och läst serier under täcket medan jag lyssnat på regnets samttrande mot fönsterrutorna och kurat ihop mig tätt intill min älskling. Dessutom har vi åkt runt i Kalmar och på Öland och bara stannat precis när vi känt för det för en fika, en bit mat, ett muséebesök eller för att beundra en sevärdhet. Nu är vi hemma i Malmö igen och det kan faktiskt vara underbart med regn också.

Vi är nu klara med grovgörat i lägenheten för den här gången, väggarna är målade, likaså den nya byrån. Idag har vi pysslat med att sätta upp tavlor och placera ut ljusstakar. Erik har kopplat in mitt ljudsystem hemma hos honom så nu vi slipper hans fula pojkrumshögtalare. Mina är ljusgråa och små och mycket finare. Nu sitter Erik och spelar Playstation medan jag för en gångs skull tar mig tid till att skriva ett längre inlägg och lägga upp lite fler bilder. Utan regn hade man ju inte fått så mycket gjort faktiskt. Dessutom är jag ganska seg efter gårdagens festande. Sara hade födelsedagsfest, en mycket lyckad sådan, och det var längesedan jag inte var hemma förrän fem på morgonen...

Erik spelar världens galnaste datorspel, GTA, som på sina håll blivit starkt kritiserat. I skrivandets stund är hans spelare full och ska köra sin lika fulla date hem i en stulen bil...Det är en ny värld som öppnar sig för mig. Här har jag gått och trott att alla spel är likadana och bara handlar om att skjuta ihjäl motståndaren men i själva verket finns det tydligen ett intresse av att spela inte bara sci-fispel och krigsspel som innebär en identitet som är övermänsklig eller övernaturlig. nej uppenbarligen kan njutning även uppstå i att spela en ganska vanlig biltjuv som går på date, hänger med polare och lyssnar på gangstamusik...fast en del dödande blir det ju emellanåt oundvikligen. I min värld finns det hur som helst bara plats för ett playstationspel än så länge, och det är ett som jag förstå rmig på - Singstar såklart! Nu ska jag surfa lite innan det är dagd för den obligatoriska bakfyllepizzan.

No comments:

Post a Comment