Tuesday, August 19, 2008

Fridas gård

Äntligen tog syrran med mig till omtalade Fridas gård utanför Trelleborg. Jag hade kunnat köpa hela butiken men hejdade mig och valde ut lite godbitar.


En fin ask att förvara örhängen i.


En underbar liten låda som jag inte kunde låta bli. Motiveringen till att köpa den var att den ju faktiskt är praktisk eftersom man kan förvara saker i den, något som Erik skrattade länge åt...


Min passion för blomstertavlor börjar inte svalna utna har snarare eskalerat. I förgrunden syns mina loppisfynd från en kärra på en bakgård på Öland där jag av en äldre man köpte en fin kakburk och dessa ljusstakar för 30 kronor.

När vi pratar om shabby chicbutiker måste jag ju bara nämna underbara lilla butiken Västra ströö 39 i Västra strö utanför Eslöv förbi Trollenäs. Hemsidan är inte så bra men har du vägarna förbi och gillar butiker som Fideli och konungen, Homeville och Miloii så åk inom!

No comments:

Post a Comment