Tuesday, August 12, 2008

Vi hade i alla fall tur med vädret

Igår morse såg vi ut genom fönstren och konstaterade att nej, vädret är inte tipptopp men det ösregnar inte så vi sticker. Vi var då fyra alldeles för vuxna personer som hemskt gärna ville åka till Tosselilla sommarland. Vi bestämde oss för att kidnappa tre barn som täckmantel och så långt var allt väl. Därpå började en kaotisk morgon med bilar som inte startade, andra som gick sönder, mat som skulle handlas, badkläder och regnkläder som skulle packas, personer som skulle med och personer som drog sig ur. Nya bilar skulle lånas och barn skulle hämtas. När alla slutligen satt i bilen i Malmö, utfodrade, toalettgågna och bältade var klockan redan halv ett.

Fortfarande med gott mod trots alla missöden styrde vi kosan mot Tomelilla och en heldag på sommarland. Och tänka sig, när vi steg ur bilen, lyste solen och det fortsatte den att göra under hela eftermiddagen. Vi fick fyra och en halv härliga timmar med karuseller, lek, djur, vattenrutchbanor, grillkorv och glass. Förutom att min favoritbaddräkt från Noanoa gick sönder i en urläskig vattenrutchbana där man skulle ligga på mage på en madrass som halkade av mig efter en tredjedel av banan, var det en mycket lyckad dag.

Men trots att jag älskar mina systerdöttrar och trots att det var supermysigt att vara barnfamilj för en dag så tror jag att vi väntar lite med att skaffa egna. Så mycket det är att hålla reda på! Plötsligt är man inte en utan fyra som ska matas, kissas, underhållas och så vidare och då måste man ändå tillstå att mina systerdöttrar är de mest väluppfostrade och snälla barn man kan tänka sig. En eloge till alla mammor, verkligen. Idag sitter jag nu utmattad med värkande kropp efter leken och med bultande huvud efetr tankeverksamheten, under en filt i soffan och läser ut Harry Potter och bloggar lite. Kanske att jag orkar mig ner till Konsum på hörnan och köper lite lunchmat om en stund, men förmodligen skickar jag Erik...


En gammal klassiker


Tarzanskogen var en favorit för många av oss


Det där ser ut att göra ont


Här var en som tog dagen på allvar, hanskarna på och skam den som ger sig - Bengan i sitt esse!


Getterna mitt i alla åkattraktioner och vattenland


Coolaste rallyföraren!


Det här var det absolut obehagligaste på hela dagen. Att man bara kommer på tanken att bygga en vattenrutchbana som är livsfarlig om man inte till exakthet följer anvisningarna. Dessutom var den obevakad!

No comments:

Post a Comment