Saturday, September 6, 2008

Hörde att röda läppar var inne igen..


Kristina och jag hade lite långtråkigt på jobbet i fredags så vi diskuterade favoritämnet "Vad tycker du att jag ska göra med mitt hår?" Jag har länge varit i valet och kvalet om huruvida jag ska klippa mig igen eller låta håret växa. Denna eviga fråga som gäckat mig inte minst sedan jag för ungefär ett och ett halvt år sedan klippte av mitt midjelånga röda hår till en kort page och dessutom lät min naturliga lite ljusbruna hårfärg komma fram. Till en början stormtrivdes jag i min korta, fräscha frisyr som var så enkel att tvätta, föna och styla men efer tredje omklippningen började jag längta efter mitt långa fina hår igen, efter att kunna göra en slarvig knut eller långa flätor och fina festuppsättningar som omväxling. Dock har jag famlat och tvekat ett halvår till mest för att jag aldrig i mitt liv fått så många komplimanger för mitt hår som när jag klippte av det och dels för att de flesta i min omgivning absolut tyckte att jag skulle behålla det korta, naturliga håret medan jag själv längtar efter mitt långa rödfärgade.

Nåja till saken, Kristina hade nämligen bestämt sig för att färga håret mörktbrunt, köpa ett knallrött läppstift och komma som en snygg och sofistikerad brunett till lördagens inflyttningsfest hos Malin och Truls, som förresten blev underbart lyckad. "Det vill jag också!" sa jag och så bar det av till H&M efter jobbet. Utan varandras vetskap valde vi mellan exakt samma färger men det slutade att med att jag valde färgen Chocolat medan Kristina föll för True brown. På kvällen dök vi alltså upp, mer eller mindre ovetandes om att vi skulle se ungefär likadana ut. Tre brunetter med röda läppar. Malins hårfärg är däremot äkta :)

1 comment: