Sunday, September 28, 2008

Vandring runt ön





Jag vaknade precis lite för sent för ta till vara på gryningsmorgonljuset men jag gick ändå en runda på ön och fotograferade lite. Nu sitter jag nere på bryggan och hör de små vågorna skvalpa in emot stenarna. Båten var de tvungna att ta in på fastlandet igår när det blåste kuling. Det är något oerhört befriande över att inte kunna lämna den platsen man befinner sig på. Jag önskar innerligt att vi hade kunnat stanna längre här och den här helgen har jag bestämt mig för att jag verkligen vill ha ett lantställe någon gång i livet. Det är naturligtvis ohållbart rent ekonomiskt att få tag i ett ställe av den här kalibern men ett litet torp i skogen kan man väl få önska sig. Nu ska jag och mina drömmar gå och äta frukost, sen ska vi ut på sista hummerdragningen!

No comments:

Post a Comment