Tuesday, October 14, 2008

Bara tre och en halv månad kvar

Men varför vänta? Skidkläderna har kommit och jag gjorde genast en sportbutiksräd i jakten på en passande outfit inför februaris fjällen-resa. Jag har inte åkt skidor sedan 2004 och det är så dags, jag längtar, längtar! Det syns inte jättebra på bilden men jag hittade världens finaste skidbyxor på Cross, de är cerise med gula dalahästar på, mycket passande. Jackan är en Everest softshell från Stadium till ett rimligt pris, 1299.-. Visserligen tyckte jag att alla priser var rimliga efter att Erik släpade med mig till Peak det första han gjorde. Om de första byxorna man provar kostar 4000.- är 1.795.- som jag hittade mina söta dalabyxor för ett riktigt erbjudande...

Det är första året som jag köper egna skidkläder faktiskt. Jag är ingen van skidåkare och eftersom jag bara åkt tre gånger tidigare så har jag varje gång lånat allt från någon av alla de med ett flertal uppsättningar skidkläder, men i år kändes det kul att köpa något som faktiskt kommer att passa, haha, det har jag verkligen inte varit bortskämd med. Jag tänkte när jag skulle lägga ut så mycket pengar på det att, ja, det är ju jättebra med vinterkläder, det kan man ju ha i skogen, när man leker i snön och på diverse friluftsaktiviteter. Vad det skulle vara för aktiviteter vet jag inte riktigt. Jag bor mitt i stan i södra Sverige. Här finns ingen snö, ingen skog och ingen friluft. Det finns en strand. Nåja, men med min snowboardstokiga kille så kommer det säkert att bli en del vintersport i fortsättningen så jag är nöjd med mina köp trots allt.

3 comments:

  1. Vart ska ni åka?
    Vet du, den här damen har ALDRIG ens stått på ett par men jag är riktigt sugen på att lära mig.

    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Låter ju helt underbart roligt! Jag längtar efter nästa skidresa men den lär inte bli av förrän 2010 :(

    Snygga byxor!

    ReplyDelete
  3. Skidbyxorna var jättefina! När du berättade trodde jag att de var ljusrosa med stora dalahästar helt i gult! Det kunde ju också varit häftigt men dessa var finfina.

    ReplyDelete