Friday, October 17, 2008

Försmak på familjelivet

Igår klockan halv fem hämtade jag två pigga systerdöttrar hos morfar och körde hem till deras hus som ska vara mitt och Eriks tillfälliga hem under tiden som systerdöttrarnas föräldrar är på välbehövd Week-endresa. Jag hjälpte tjejerna att göra läxor, öva blockflöjt och bada innan jag lagade korv stroganoff som stod på bordet lagom till att Erik kom hem från jobbet. Sen spelade vi guitar hero, gjorde en egen bok och läste slutligen sagor, Erik läste Casper och Frippe för den minsta och jag läste Spökhistorier för stortjejen. När flickorna hade somnat gick jag och Erik och lade oss på sängen för att prata en stund. Vi somnade bums.

Imorse ringde klockan tidigare än jag är van vid och sen blev det påklädning, frukost och packande av skolväskor med allt som ska med, frukt, blockflöjt, regnkläder och så vidare. Nu har vi nyss lämnat de på skolan och jag har kommit hem till min vanliga lugna vardag med bara mig själv och min Mac. Men bara för några timmar, klockan 13 ska tjejerna hämtas på skolan. I helgen är det partyn, fotboll, dans och badhus som gäller. Jag tror jag ska ta minibussen när jag kör runt. Min helg som soccer mom har börjat.

1 comment: