Friday, October 10, 2008

Kafkaartade elräkningar

Någon mer än jag som aldrig förstår vad det står på elräkningarna? Inte blir det lättare när man valt en annan operatör än E.on heller och fortfarande måste betala nätavgift och gasanvändning till dem men resten till den andra operatören, i mitt fall Godel. Suck, jag undrar hur mycket man egentligen har blivit lurad genom åren. Man har ju hört alla möjliga historier om folk som har fått betala för mycket eller fått orimliga räkningar och samtidigt är det knappt någon som orkar eller förstår mycket nog för att ta tag i det. Jag tror det är det de tjänar på minsann. Mig hjälper inte specifikationerna mycket i alla fall och värre är det när man ska vidarebefordra den till sin hyresgäst och försöka kräva pengar för något man inte kan förklara, haha.

2 comments:

  1. "Elräkningar skall inte förstås - de ska betalas", det sade en person inom Eon för något år sedan...

    ReplyDelete
  2. Det var det värsta jag har hört, fy vilken cynisk syn på oss vanliga dödliga!

    ReplyDelete