Saturday, October 4, 2008

Kvällens vinnare


Snyggare än såhär blir det nog inte

1 comment:

  1. Håller med dig att utseendefixeringen är läskig men sen känner jag att det är samhället vi lever i och tyvärr påverkas man ju av det. Mer än man vill och tror. Då är det liksom mänskligt och förståeligt om man också vill "fixa" till diverse. Vad som är fel med utseendefixeringen idag är att begreppet blivit bokstavligen så himla smalt! En typ av hårfärg, en typ av kläder, en typ av kropp etc etc. Fram för mer mångfald!

    Sen tycker jag att eftersom vi bara har ett liv så ska man inte gå omkring och vara missnöjd med något, då är det bättre att fixa det. För vad vi än vill tro så är inte alla lika lyckligt lottade utseendemässigt. Sen tycker jag kirurgerna har ett jättestort ansvar att filtrera ut dem som har psykiska problem som deprissioner och brist på sjävförtroende m.m. och helt enkelt vägra dem ingrepp tills de gått till en kurator etc.

    Åh jag älskar en god diskussion, känner att jag vill få in mer av det på bloggen. Diskuterar dock jämnt med familj och vänner så egentligen har jag inget ytterligare behov. Min familj är som en grupp italienare! Men det är roligt att höra nya människors åsikter tycker jag. Det märks dock att en del är så himla rädda för att förolämpa eller gå emot inlägget, de liksom vågar inte riktigt säga att de inte håller med. Min blogg = Sovjet? Hmm :) Nej men det är svensken i ett nötskal men det ska vi förhoppningsvis snart ändra på!
    Superroligt att du sa vad du tyckte!

    Många kramar Mia

    ReplyDelete