Wednesday, October 8, 2008

Nya godbitar

Jag gillar benenHAY-bordet och det faktum att skivan är av laminat och inte MDF. Dessutom är priset helt överkomligt.


Denna underbara lila bakelse bara längtar efter att komma hem till mig. Jag tänker mig ett stort sovrum med heltäckningsmatta, walk-in-closet och en skärm för omklädning där smakrådet då kan slå sig ner på den fantastiska lilla pallen och njuta av en hemmasnickrad modeshow...


Den här soffan ska förhoppningsvisbli min på riktigt (det är en fråga om tid och pengar bara). Den heter MAGS liksom bordet ovan från HAY och finns i 2-sits, 2,5-sits och 3-sits för runt 20.000.- Mycket överkomligt för en soffa av den kvalitén tycker jag. Jag väljer dock en riktigt mörkt grå på min soffa. Mattan som man skymtar på bilden passar ännu bättre till en mörkare soffa tror jag, också den från HAY. Bordet är Coffee bean från David design.


Och så en ordentligt rymlig läsfåtölj att krypa upp och läsa sagor i. Fotpallen är något av det snyggaste som gjorts tycker jag.

Alla bilder privata, tagna i David designs butik i Malmö

1 comment:

  1. Ja är inte det din systers butik? Har för mig Tobbe nämnt något liknande någon gång...

    Bordet var jättesnyggt, fåtöljen likaså fast det var svårt att se fotpallen.

    Det här med FRA gör mig så förbannad så vi borde inte ens börja prata om det. Jag kan verkligen inte fatta att det händer. Men världen verkar vara full av saker jag inte förstår, inte trodde jag amerikansk kongress skulle klubba igenom en lag som lät Bush tortera människor och sen garantera honom immunitet för livstid. Världen är läskig så är det bara.

    Ska se om jag ska ta mig an Proust, sant är iaf att jag måste börja läsa mer franska.

    Kram Mia

    ReplyDelete