Thursday, October 16, 2008

Paus


Trots att jag satte mig vid datorn redan klockan 8 idag har jag inte ägnat mer en två och en halv timme till min hemtenta. Jag kände att jag behövde en paus och ringde en vän för en uppfriskande höstpromenad. Det var så skönt att komma ut men självklart fick jag dåligt samvete direkt för att jag tog en paus mitt på dagen. Det är så dumt, jag vet. Jag har redan gjort klart en av 3 uppgifter trots att vi har haft fullt upp de senaste veckorna i skolan och vi fick hemtentan i måndags. Jag har jobbat riktigt bra och jag vet att jag egentligen är värd en promenad och att det kommer att göra mig gott. Hösten är som lisa för min själ och nu ska jag banne mig njuta av en timmes frisk luft, ljus och sol innan jag skriver ett par timmar till.

1 comment:

  1. Hej!

    Ah vad kul att du tittade in till mig! Du har definitivt en ny läsare du med! :)

    Hur kom det sig att du flyttade till Paris? Och varför flyttade du här ifran?

    Jag träffade min man i London när vi jobbade där. Han fick ett jobberbjudande i Paris efter ca 1 ar och flyttade hit. Jag kom hit ett ar senare. Älskade stan pa en gang, promenerade massor och bara sög in stan! Tog ett tag att lära mig spraket, men man har ju inte sa mycket val direkt ;)

    Min man är spanjor och har sin familj i Spanien, jag har min i Sverige, och brorsan i Vilnius/Riga. Vi har vänner kvar i London och massor som flytat till helt andra ställen. Det förklara en del av resandet. Sen reser vi bada mycket i tjänsten dessutom... Jag älskar det än sa länge!

    Och du, visst är du värd en promenad!! Jag älskar oxa hösten och ska njuta av Bois de Vincennes i helgen. Kommer helt klart att tänka pa dig da! ;)

    Ha en bra kväll!

    Kram Lisa

    ReplyDelete