Thursday, October 9, 2008

Vacker med rent miljösamvete?

Jag har tänkt på att medan det är relativt lätt att göra miljövänliga val som konsument inom de flesta områden, är det är rikigt svårt att få tag i miljövänliga skönhetsprodukter. Jag efterlyser ansiktsrengöringsprodukter, hårprodukter och smink som både är miljövänliga och ej testade på djur och som samtidigt är riktigt bra. Är det någon som har några tips? Det enda jag känner till i nuläget är Dermanord som förvisso har gott rykte men jag vill ha fler tips!

1 comment:

  1. Nej du jag har inte jättebra koll heller, men Body Shop ligger ju i framkanten med både fair trade och produkter som ej är testade på djur. Måste erkänna att om något så vill jag köpa fair trade, jag letar nästan mer efter det än just ekologiskt.

    Nehej, är det du och pojken som åker om två veckor?

    Kram Mia

    ReplyDelete