Tuesday, November 4, 2008

Att orka fånga dagen

Kristina tipsade om en bloggare som gjort henne rörd. Vimmelmamman skriver så här i sin profil: "Drabbades i maj-08 av tjocktarmscancer akut. In med ambulans och operation direkt. Ingen spridning på något organ och "botad" men genomgår nu en sexmånaders cellgiftbehandling för att ev få bort miskoskopisk spridning. Det här är min resa….". Jag tittade in på hennes sida och kunde inte sluta läsa. Inte för att vältra mig i någons olycka för Vimmelmamman skriver inte sentimentalt eller smaskigt utan enkelt och avskalat om livet, hur det var, hur det blev och hur hon går vidare.

2 comments:

  1. Vågar man gå in där? Alltså jag är världens mest sentimentala, jag gråter om ser en söt bebis i Libero-reklamen...

    ReplyDelete
  2. Då kommer du nog att gråta. Men den är också så fin och fantastisk. /Kristina

    ReplyDelete