Sunday, November 2, 2008

Var bara tvungen...

...att visa några av alla de fina presenterna jag fick igår. Ni känner mig så bra och varenda present var så perfekt och så himla mycket Emelie. Ni är underbara. Tack än en gång.
Världens godaste choklad kommer från Australien och upptäcktes av mig när en av mina bästa vänner tagit med sig detta underbara afrodisakum hem efter att ha varit och hälsat på sin syster på andra sidan jordklotet. Dessa fina örhängen är köpta i Budapest
Och så fick jag mina älskade Parismönstrade necessärer från Atelier LZC
En rosa-bandetängelbrosch för en god sak
Jag som älskar kakburkar fick en jättefin sådan importerad från Paris med kakor i av syrran
Jag har länge velat ha en sådan här klassiskt vacker Babuschka
Mer rosa vintertema med jättefina vantar i rosa och vitt. Dessutom fick jag ett rosa nagellack att visa tillsammans med dessa eftersom de är fingerlösa
Mer ungerskt, en tekanna och två koppar direktimporterade från Budapest de med.
Världens sötaste lilla ihopfällbara bord som även kan användas som sängbricka...jag bara väntar på att bli väckt med frukost på sängen
En ny rosa och blommig kopp som passar perfekt till min kaffekoppssamling
Dessa vackra örhänge kommer från SNÖ passande nog.
Saras väninna Linn som bor på Gotland gör dessa coola smycken. Jag måste ta reda på på om hon har någon hemsida så att jag kan få reda på lite mer. Vet du Sara?

En egenhändigt tryckt sjal kan man ha turen att få om man har en vän som utbildar sig inom textil. Den här är vackert ljusrosa med röda blommor och passar mig perfekt.
Rosa mousserande vin är ju helt underbart och ett måste för en rosatokig tjej som mig!

3 comments:

  1. Men jisses här är man borta en dag o då hinner du fylla år! GRATTIS! Vet att det är oartigt att fråga en dam hur gammal hon blir men jag gör det ändå, nå?

    Och vilket berg av presenter? Är er familj alltid lika givmilda eller är du bortskämd? Jag vill också! :) Älskar necessären och den där tekannan. Varför kommer då mycket från just Budapest??

    Tack för dina rader, oroa dig inte. Du har en kämpa här men ibland måste man få vara lite svag liksom. Min pappa har en nervsjukdom från vilken han aldrig kan bli bättre. Ryggen vittrar helt enkelt sönder. Som ett sista försök att stoppa utvecklingen får han cellgift, vilket hjälper men han lider av biverkningarna. Det är en väldigt konstig omställning när man tvingas bli förälder åt sin förälder.
    Dessutom är min syster hörselskadad men nu har hennes hörsel försämrats så att hon måste bestämma sig för om vill gå in i den tysta världen helt eller operera in ett chip, ett koklea i skallen. Vilket livsval att behöva göra när man är 16!

    Det är ju den enda familj jag har, när de inte mår bra mår inte heller jag bra. Men vi kallas oss inte de tre musketörerna för inte, det kommer gå bra. Det vet jag. Men ibland måste man bara få ventilera lite...:)

    Många kramar Mia

    ReplyDelete
  2. Vilka underbara presenter! Härligt med människor som känner en så bra och ger mitt i prick-presenter!

    ReplyDelete
  3. Hej Emelie!

    Kul att du gillade halsbandet och armbandet!
    Jag har tyvärr ingen hemsida, men jag ska förhoppningsvis innan jag blir allt för gammal (28 eller så) fixa en. Hoppas kunna ha en liten webshop oxå. :)

    Din blogg är så himla fin!
    Kram från Linn.

    ReplyDelete