Friday, November 7, 2008

En liten stor planet


Det var ett par dagar jag sedan jag skrev. Jag hade tenta igår och satt instängd tre timmar med sex andra i en liten kvav datorsal på skolans källarplan och försökte förtvivlat plita ner en kort uppsats om en kort filosofisk text som vi blev tilldelade. Jag har ju vid det här laget blivit god vän med den bulgariskfödde franske tänkaren - eller l'intellectuel som man kallar dem i Frankrike - Tzvetan Todorov, så jag kände mig i ganska hemtam. Hoppas att det gick vägen dock, koncentrationen var inte på topp med tre sörvlande och hostande kursare tätt inpå och en tidningsbläddrande tentavakt på andra sidan rummet.

Imorse hade jag möte med handledaren för min c-uppsats och sen jobbade jag hela dagen så inte har det blivit mer tid över idag. Nu på kvällen gick jag och en väninna och såg en pjäsMalmö amatörforum, där vi själv sätter upp en pjäs om några veckor. Den hette Slutet gott allting något och var skriven och regisserad av de tre skådisarna själva som alla var utbildade på Skara skolscen. Mycket duktiga aktörer och ett spännande manus med stor potential tyckte jag.

Ikväll är det nördkväll hemma hos oss och det med råge. Little big planet har äntligen dimpt ner i brevlådan och PS3:an går varm när jag, Erik och Sara designar Sackboys, fångar blinkande tvättbollar och lyssnar på tecknade kungar som ger oss diverse tips om hur man hoppar, ser glad ut eller dekorerar sitt hus med lila blommor...

No comments:

Post a Comment