Monday, November 3, 2008

Firad i dagarna..tolv?

Idag fyller jag 27 år och jag känner mig inte det minsta gammal. Däremot hade jag vid min födelsedag för ett år sedan min första åldersnoja. Det hängde säkerligen ihop med alla rabatter man blir snuvad på när man fyller 26 och att man då de facto är närmre 30 än 20. Nej 27 känns mycket bättre och mitt år som 26 fick ett lite snörpligt slut när jag det sista jag gör innan sovdags igår är att halka i hallen på mina hala raggsockar och ramla. Jag slog i tån ordentligt och slog upp knät så att jag förstörde mina favoritleggins.

Men idag är en bra dag som började med frukost på sängen och finfina gåvor av min älskling. Förutom Parisresan skämde han nu bort mig ytterligare men en hög presenter, en fin arkivbox, en cerise fleecetröja och ett vackert smyckeskrin i silver fick jag. Dessutom väntar en överraskningsmiddag från honom ikväll. Han får banne mig se till att stanna i mitt liv för jag har redan vant mig vid att ha det så här nu ;)

Annars har dagen sett ut ungefär som vanligt med läsande och knapprande på min lilla Mac i mitt försök att åstadkomma något till min uppsats. Sara var här på lunch tidigare vilket genast gjorde dagen lite festligare. Nu har jag nog bara en timmes plugg kvar innan Erik kommer hem och jag blir lite mer firad...det är härligt att bli bortskämd en gång om året när det är ens födelsedag och varför inte förlänga känslan så att den varar under en hel vecka? Imorgonkväll blir således sista dagen för firande när Desperatetjejerna kommer hem till mig på kalasrester och ostbricka. Sen får det minsann vara nog.

1 comment:

  1. Grattis i efterskott!!! Verkar som om du har blivit ordentligt firad, hoppas att ni hade det jättemysigt igar kväll oxa.

    Sitter här nu och hoppas pa Obama... Far väl egentligen inte veta förran jag vaknar imorgon, men men...

    Jag är verkligen inte rätt person att jämföra en Mac och en Vaio tyvärr. Har aldrig lyckats lära mig att använda var Mac, är alldeles hopplös! Har inte talamod att lära mig allt nytt. Mac borde väl vara bäst om man arbetar mycket med bilder och sa? Men Vaion är snygg, liten och lätt! Passar mig perfekt och det var kärlek vid första ögonkastet :) Men man far vänja sig vid en lite skärm!

    Ha en jättebra kväll!

    Kram Lisa

    ReplyDelete