Wednesday, November 5, 2008

Good morning Mr President

Efter nattens stora seger känner jag mig glad över att amerikanerna liksom stora delar av resten av världen tycker sig känna behov av en stor förändring. Det är med spänning jag ser fram emot den närmsta framtiden. En seger som väcker hopp skriver Lennart Pehrson för DN. Jag kan bara hålla med. Samtidigt får man inte glömma att presidentkandidater i allmänhet och Obama kanske i synnerhet är stora retoriker som spelar varenda kort under valkampanjen och löften om förändringar kan bli svårare att genomföra i praktiken än i teorin. Finanskrisen, Irakkriget, arbetslösheten, det går inte att undvika att se att Obama kommer till makten i en svår tid. Men många är glada och även om förutsättningarna inte är de bästa så har det bästa möjliga hänt för USA, för lilla Sverige och för världen. Jag säger välkommen till USAs 44e president, Barack Obama.

1 comment:

  1. Ja verkligen, men hans tal var ju verkligen annorlunda där han öppet sa att han kanske inte klarar av alla problem under sina första sittning. Han lovade också att alltid vara ärlig om landets problem. Retorik ja kanske, men hans ärlighet kände ny och fräsch.
    O som pappa sa, det kan ju knappast bli värre...

    Det finns för övrigt en utmaning till dig hos mig. Om du har tid och lust förstås. Ingen press!

    Kram Mia

    ReplyDelete