Thursday, November 13, 2008

I huvudet på Michel Houellebecq


Idag är det bara en sak som gäller. Jag har för en gångs skull inte tänkt på eller gjort något annat idag än att läsa och skriva om den här mannen och hans verk. Vem är han? Vad tänker han? Varför skriver han som han gör? En av vår tids mest provocerande författare och en av hans romaner tjänar just nu som material för mig i ett försök att försöka mig på att lösa mysteriet. Är han en provokatör rätt och slätt eller gömmer det sig bakom hans gåtfulla roman ett djupare budskap. I så fall vilket? Tre veckor har gått, sju kvar.

2 comments:

  1. Haha och jag tycker att ditt verkar mycket jobbigare än mitt. Puh...
    Kram

    ReplyDelete
  2. Är detta din C-uppsats?
    Varför har den en anti-muslim feeling som det står under länken? Är den värd att låna hem??

    Härlig helg tjejen!
    Kram Mia

    ReplyDelete