Wednesday, November 5, 2008

Utmaning nummer ett - Sju sanningar

Jag har fått min första utmaning här på bloggen av Mia, mycket spännande. Jag har alltså nu lämnat plugget bakom mig för idag och skådat inåt för att välja vilka av alla sanningar om mig ni ska få ta del av.

1. Jag är en obotlig pedant. Jag har förvisso lugnat ner mig avsevärt sedan jag i 15-årsåldern dagligen plockade fram dammsugaren och finkammade Mammas hus på jakt efter hundhår, damm och annat smuts. Varje gång jag tvättar händerna svabbar jag av handfatet och diskbänken måste vara helt avtorkad efter varje disk. Jag har nu kommit till punkten att jag kan låta bli att bädda sängen och sambons grejer kan få ligga framme ett par dagar men där går gränsen. Jag jobbar på det.

2. Trots mitt sinne för ordning och mitt kontrollbehov har jag missat flyget, inte en utan två gånger. Den första med tjugo minuter, den andra med tjugo timmar...

3. Jag ser mig inte som en tv-nörd men jag följer i det närmaste slaviskt Desperate Housewives, Grey's anatomy och Heroes. Dessa tre tillsammans uppfyller precis alla de önskemål jag har för tv-serier, intriger (DH och Grey's), skratt (DH), tårar (Grey's) och spänning (Heroes, även om det egentligen är på bristningsgränsen av hur myket spänning jag klarar av på en kväll)

4. Jag fullkomligt älskar romantik och jag vill verkligen gifta mig. Jag har en riktigt löjlig och tjejig önskan om ett stort sagobröllop med alla ingredienser, sol, barfota, blommor, tårar, klänning, prins eller kanske hösten, rött, löv, lockar...ja ni fattar.

5. Jag har trots att jag varit vegetarian i mer än tolv år och inte har några planer på att bli köttätare igen vid några tillfällen fallit för den stora frestelsen som Buffalovingar utgör för mig. Ja konstigt nog är det grillade kycklingvingar som lockar mest.

6. Jag hade länge en dröm om att ta flygcertifikat och tog flyglektioner ett tag. Jag hann så långt att jag faktiskt manövrerat ett plan solo men samvetet kom ikapp och jag slutade då jag inte anser det vara försvarbart ur miljöskäl att flyga bara för nöjes skull.

7.Jag är livrädd för att bli klar med min utbildning till våren. Jag har pluggat i nästan hela mitt liv och jag undrar så hur jag ska kunna inta en annan roll, att söka jobb och att faktiskt undervisa.


Japp där har ni sju sanningar om mig, små och stora. Jag skulle vilja skicka utmaningen vidare till Sara, Kristina och Jessica. Vill ni?

4 comments:

  1. Buffalovingar!? Alltså såna här utmaningar är bara roliga om man verkligen vågar ge ut något genuint och det gjorde du ju verkligen.
    Jag fick faktiskt rådet att lära mig flyga för att bota min flygrädsla, tror det skulle vara en häftig känsla att kunna flyga "själv" men får nog erkänna att det kommer jag ALDRIG våga.
    Ja det här gillade jag! O du, bra att du jobbar med det där med daglig dammsugning. Om du någonsin ska hälsa på mig är det bra om du kommit över det behovet - eller så kan du få ta med dig den förstås..:)

    Så sömnig idag, blir pyjamas o Grey's snart och sen ska jag nog sova sött.

    Många kramar
    Mia

    ReplyDelete
  2. O förresten, min pappa undrar om du vet om det är sant att världens största loppmarknad finns i Budapest??? Tips på var man annars kan läsa på sig om stan?

    ReplyDelete
  3. Vilka underbara sanningar! Jag är också pedant och har varit värre när jag var yngre =) Och jag har också missat ett antal plan...

    ReplyDelete
  4. Ja mycket Eames blir det om den här fröken får bestämma..:)

    Kram

    ReplyDelete