Friday, December 5, 2008

Erikshjälpen hjälper mig

Jag bestämde mig för att det var dags för en rejäl julstädning här hemma så jag har börjat att rensa ut ordentligt. Eftersom det har blivit ett sjuhelsikes flyttande för mig de senaste åren så har jag för närvarande mina prylar utspridda i vår nuvarande lägenhet, min gamla som jag hyr ut i andra hand och en tredje, där jag bodde förut och som min kompis nu bor i, där vinden fortfarande inhyser mina grejor. Jag känner att jag har haft det så här i alldeles för många år så nu gjorde jag lag i saken och ringde Erikshjälpen och beställde en hämtning av möbler och prylar. Jag har flera gånger förut skänkt saker dit och det är är verkligen hur smidigt som helst eftersom de ställer upp och kör ut och hämtar grejer ifall man bara har några möbler eller stora saker. Utrensningen i nuvarande lyan är klar så nu ska jag göra en ordentlig räd på mina båda vindar och göra av med allt, och då menar jag allt som jag inte verkligen tycker om och vet att jag vill behålla och kommer att använda. Resten ska bort och så småningom säljas till människor som vill ha och behöver det mer än jag och som en följd av min utrensning går en del pengar så småningom till välgörenhet.

No comments:

Post a Comment