Sunday, December 7, 2008

Isinspiration

Efter mycket snack om is i helgen, eller mestadels avundsjukaDavid och Johanna som nyss varit i New York och bland annat kollat på NHL-match samt ett avsnitt Stjärnor på is i lördags när vi hade sällskap av två av mina systerdöttrar blev jag, Erik och Sara väldigt sugna på lite åkning så vi grävde fram skridskorna på två olika vindar och i en garderob, tog oss ut till första bästa inomhusisbana, betalade ynka 30 kronor och svängde loss på isen.
Erik visar sina mooves

Det är så fantastiskt kul att jag inte förstår varför man inte gör det oftare. Erik och Sara som är grymma på skridskor lärde mig att göra stoppskär och att åka baklänges. Pirutterna får vänta lite till, allra helst med tanke på att jag kör hockeyrör och inte konståkningsvarianterna. Efteråt satte vi oss på bänkarna och drack en kopp rykande varm choklad ur medhavd termos. Precis som det ska vara!Sara hänger vid sargen i sin supercoola isoutfit

Men visst ser det ut som att jag faktiskt kan åka lite på den här bilden? Det är bra med stillastående poser.

No comments:

Post a Comment