Monday, December 8, 2008

Jag är så himla glad för

att min blogg har fatt en utmärkelse! Tack så underbart mycket söta Lisa. Lisa skriver om vardagen i Paris, sina många resor, kläder, mat, utflykter och annat från världens vackraste stad. En ärlig och öppen blogg som gör att jag känner mig som en vän. Jag kan inte nog säga hur glad jag blev. Jag har känt mig lite halvdeppig i helgen men detta fick den gråa dagen att lysa upp! Jag har inte förstått om man får välja samma blogg som man fått den av men jag tror att det kanske är dumt för då går det ju runt så Lisa, du skriver en av mina favoritbloggar, bara så att du vet!



Jag är hemskt glad över att få möjligheten att ge vidare denna utmärkelse till några bloggare som jag tycker väldigt mycket om och som jag läser dagligen. Några av er har fått flera utmärkelser tidigare och här kommer ännu en. Ni inspirerar mig på så många olika sätt och jag blir glad, ledsen, upprörd och varm av att läsa:

Mias värld är den första blogg jag verkligen började följa. Mia debatterar och funderar över saker som alltid engagerar mig. Jag älskar alla välskrivna inlägg och all inspiration som hon delar med sig av.

Maison Grey som jag beundrar som människa och på senare tid även som bloggerska. Fina bilder och tankfulla inlägg blandas med roliga vardagsincidenter.

Petras egokick gör skäl för namnet Power Petra. Jag får massor av energi av att bara läsa och titta på alla bilder och texter om träning, mat, mode och mycket mer.

Sjuksyrrestina en ovanligt välskriven vardag beskrivs insiktsfullt och tankfullt. En personlig blogg som jag älskar att läsa.

Saracharlotta
tankfulla texter och bilder från vardagen. En känsla av poesi och drömmar vilar över denna gåtfulla blogg.

David som fått mig att läsa en blogg som handlar mestadels om webbdesign ;) Men tekniken blandas med mat, språk, rsor och roliga you tubeklipp, vilket passar mig perfekt.

Sascha and the city är en av de få modebloggar jag läser och gillar och har nyligen blivit en favorit. Smafullt och roligt på samma gång.

Reglerna:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

5 comments:

  1. Nej jag blir INTE för trött. Speciellt inte när det är du. Har dig på både bloggkoll och under favoriter. Är nog inne och kikar här tja, varje gång jag är online! :)

    Jag håller med dig om att varje kvinnobild kommer med för- och nackdelar. Vet du att det inte finns en lag mot äkta män att slå sina fruar i Frankrike! Helt sjukt ju. Ett så framstående västernland liksom. Och precis som du säger så är det socialt accepterat för mannen att ligga runt bakom ryggen på sin tjej men inte tvärtom. Där tror jag vi, svenskor, är värda att inspireras av. Vi har kommit långt när det gäller jämlikhet. Pojkvänner städar, diskar, handlar och tar det för givet att de ska göra det. Inställningen har liksom ändrats fundamentalt. På de flesta förstås, finns alltid undantag...
    Apropå blonda långa slanka svenskor, ja där faller ju chokladbruna korta kurviga jag platt. Det är en bild jag är innerligen trött på. De flesta färgar sitt hår platinablont, vi är verkligen inte blondare än resten av världen. Men varje gång jag varit utomlands, speciellt i USA, tvivlar de på min nationalitet. Det vore skönt om vi kunde bli av med den blonda-korkade-promiskuösa stämplen en gång för alla.

    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Vad glad jag blir att jag kunnat göra dig lite gladare! :) Och du gjorde mig verkligen jätteglad och rörd med din fina text. Som vanligt skriver du sa himla bra. Ikväll ska jag ta och läsa reseutmaningen del fyra oxa. Vill ha lugn och ro när jag läser den!

    Ha en jättebra mandagskväll bloggvännen!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  3. Tack snälla!!!!!!!!!!! va gulligt av dig!!!

    ReplyDelete
  4. Tack! Det var roligt att du valt mig! Varma ord som värme!

    ReplyDelete