Tuesday, December 2, 2008

Kattbusstrubbel

Vi (och med vi menar jag Erik) har köpt en massa roliga nya teknikprylar till datorn som ska kopplas samman på allsköns sätt. Detta innebar att jag inte har kunnde använda datorn på hela kvällen igår. Eftersom vi var iväg hela helgen så har det alltså inte blivit något bloggande på flera dagar och jag ska villigt erkänna att jag känt en viss abstinens. Men snart ska vi alltså ha ett jättebra system med någon slags nätvekrstjohejsan som ska sitta ihop med datorn och ge oss en massa extra utrymme för bilder och annat och sen finns det en ny annan burk som ska koppla ihop dessa med varandra och med teven och så vidare. Hrm, jag känner redan nu att jag borde öppna en teknikblogg, den skulle nog göra succé...

I vilket fall, eftersom jag aldrig kunde lära mig vad de olika delarna hette så döpte Erik de till karaktärer i min favorittecknadefilm så nu snackar vi om Totoro som pratar med Kattbussen som i sin tur inte pratar samma språk som Lemuren. Detta innebär naturligtvis att Lemuren inte förstår när Kattbussen säger "Det är okej, du får lov att koppla samman dig med mig" så då säger Lemuren till Erik att "Nej, jag får inte för Kattbussen" och så blir det inget med den saken och då har vi heller ingen nytta av Totoro. Lätt som en plätt!
Kattbussen som numera bor hemma hos oss

1 comment: