Thursday, December 18, 2008

Musikhjälpen

Idag spelade underbara Calaisa för musikhjälpen P3 först på gatan för att samla in pengar till Radiohjälpen och sedan inne i glasburen som står på Gustav Adolfs torg i Malmö. Jag har blivit alldeles besatt av Musikhjälpen och sätter på P3 det första jag gör på morgonen och stänger av den först sent på kvällen. Medan jag viker tvätt, möblerar om och slår in julklappar blir jag tårögd av folks önskningar, glad över deras givmildhet och road av de gulliga programledarna Kitty, Henke och Ehsan. Gå in på hemsidan och lyssna på mina favoriter Motoboy eller Calaisa eller varför inte på någon av alla de andra. Och glöm för allt i världen inte att skänka lite pengar till exempel genom att önska en låt på 72955!

5 comments:

  1. Vad smart att man kan lyssna via hemsidan, det ska jag testa! Lyssnar aldrig pa radion annars.

    Hoppas att allt är bra med dig! Njuter du av ledigheten?

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  2. Jag är världens radio tönt. Marconi är typ min husgud.
    O det här projektet är ju bara för skoj! Har du önskat nåt? Jag önskade igår och kan tänka mig göra det igen.

    Tills för bara några år sen var jag jätteinne på presenter för man behövde en massa saker och visst är det roligt att hitta den perfekta julklappen, men i år känner jag inte alls så.
    Jag köper numera det jag behöver och sa till famljen att vill de köpa nåt kan de köpa en pocketbok. Känner verkligen att jag bara är tacksam om vi kan ha en mysig jul, hur klyschigt det än låter.

    Överallt, speciellt igår i Sthlm ser jag de som inte har den lyxen. Det känns som världen svämmar över med skit. Jag blir gråtfärdig bara av tanken.
    Brukar ge lite varje månad men nu funderar jag på att dela upp mina pensionspengar och skaffa ett fadderbarn. Ger 200 till min pension varje månad, kunde ge 100 istället och 100 till någon därute som behöver en chans.
    Känner du också den där klumpen i magen? Den där känslan av hopplöshet.

    Haft fullt upp så jag var inte härinne igår - fick nästan abstinens! Ser du, jag kan inte vara utan dig! :)

    Kram Mia

    PS. Förlåt för deppigheten i denna kommentaren. Men vet du vad, jag känner mig deppig.

    ReplyDelete
  3. Kitschabsurt! Me like! Jag förstod direkt. Fr.o.m. är det ett legitimt ord oss emellan. :)

    Halv tolv och jag är fortf i pyjamas. Så fort jag hoppat ur den ska jag baka dock, både lussebullar och pepparkakor. Aldrig bakat lussebullar förut. Håll tummarna för mig!

    Kram Mia

    ReplyDelete
  4. Tack för tipset. Ska definitivt gå in och lyssna :). Kram Linda

    ReplyDelete