Tuesday, December 2, 2008

Äntligen tisdag!

Som vanligt på tisdagar är det dags för Desperate Housewiveskväll med tjejgänget. Vi har hållt på i nästan tre år nu tror jag (!) och det är fortfarande så fantastiskt mysigt att träffa alla fina varje vecka för en god spännande middag, lite tv-serietittande och en stor portion av prat, snack, skvaller och diskussion. Eftersom en av oss är vegetraian, en är mjölkallergiker (inte bara laktos utan allergisk mot komjölk), en inte gillar fisk och skaldjur och en är allergisk mot nötter är det en sann konst och en riktig utmaning att laga mat och efterrätt till varje tillfälle men allt eftersom tiden går blir alla mer och mer påhittiga och duktigare och duktigare på att laga och baka specialkost. Ikväll har turen kommit till M. Förra veckan hos Kristina såg det ut så här:
Noel hade fått en ny elgitarr och visade upp hela sin repertoar. Det är inga svårigheter att se vem han brås på. Kan man ana vad pappa jobbar med?

Efter 10e låten och innan världsturnén

C försöker lära Noel en lite lugnare lek. Det är lätt att komma upp i varv när fem tjejer är på besök.
S myser i lekrummet

Jag tror att K är gladare än hon ser ut men jag vet att hon var förtvivlat trött

Noel och storfavoriten M busar

Vilja och Hilma var däremot inte trötta, de busade och busade i flera timmar.

Kristina försöker åtminstone sig på ett leende

C fortfarande på gång med Noel i högsta hugg för en volt.

3 comments:

  1. Vad mysig med en DH-kväll. Själv har jag tyvärr aldrig sett det. Förstår om matlagningen blir en utmaning, mycket att ta hänsyn till :). Hoppas du får en härlig dag. kram

    ReplyDelete
  2. Jag tycker era tisdagskvällar låter underbara. Så enkelt men precis lagom. Precis vad man behöver mitt i veckan, en liten paus som ger energi!

    Nu är jag ingen ambassadör för USA men det är roligt om jag lyckats visa en annan sida än den som alltid syns i media. Det finns väldigt mycket jag inte håller med om, tycker är fel eller inte förstår med USA men det finns också en annan sida.

    De är mer progressiva än oss européer även om vi ofta inte håller med om det. När jag träffar amerikaner, inte politikern som syns på nyheterna så imponeras jag av sw för de har den här väldigt avslappnade attityden - whatever floats your boat. Liksom.

    Indivdualism är hyllad och viktig i USA gentemot Europas mer solidariska tänk (som jag egentligen håller med om) och en av fördelarna med det är att man har ett stort tålamod med människor som är annorlunda. Man kanske inte gillar det men de får vara, vad du gör i ditt hem liksom.
    Tänk på hur många olika amerikaner det finns! Det går liksom inte att ta fram en medelamerikan. Och ändå lyckas de allra flesta samexistera. Det är något Vellinge kommun borde jobba på.

    Nej nu rabblade jag iväg som vanligt, för det är så jädrans roligt att tjöta med dig.
    Ha de bra ikväll!
    Kram mia

    ReplyDelete
  3. Ah vilka mysiga tisdagskvällar! Och verkligen hârligt att ni lyckas halla "traditionen vid liv" sa länge. Saknar verkligen att kunna göra sadana där saker.. Här i Paris bor alla sa utspritt och är sa himla upptagna... Och resten av kompisarna är ju utspridda lite har och var.

    Tack för dina gulliga kommenterarer pa min blogg. :) Visst är det härligt med bröllop? Angaende kameran sa är det mannen som alltid maste ha det senaste och det dyraste... Teknikfreak som han är. Jag trivdes bäst med min Canon fran 2004 men nu har den ramlat i golvet och linsen gick sönder...

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete