Wednesday, January 14, 2009

Hur glad bli man inte

När man får ett äkta, gammalt hederligt brev på posten? -Du har fått finbrev, sa Erik när jag kom hem. Jag går ut i köket och upptäcker det här:


Med kungen allt på utsidan! Min fina vän som jag tappade kontakten med helt ofrivilligt för cirka ett år sedan har nu tagit sig i kragen för oss båda två och skickat ett fint brev där hon kräver att vi återupptar vänskapen.

Ibland blir det ju bara sådär att man har mer och mer att göra och det går längre och längre tid mellan mötena och till slut har hela vänskapsrelationen runnit ut i sanden. Men stunderna som jag har tänkt på henne är många och jag har saknat utan att gör något åt det.

Vi har delat så otroligt mycket glädje och sorg då vi bodde tillsammans i över ett år i Paris. Vänskapen med någon som man träffar långt hemifrån och som bitar av tiden blir hela ens verklighet blir på något vis speciell. Så nu ska jag genast sätta mig ner och skriva tillbaka och planera in en träff snarast!

4 comments:

  1. Åh va galet länge sen jag kommenterade här....men nu äntligen börjar jag komma igatt med bloggandet:)

    Riktig finpost är det bästa som finns....eller ok kanske inte det bästa....men så mycket härligare än dom elektroniska hälsningarna iaf.

    Och gissa om jag blev pralinsugen nu när jag såg dina lyxbitar nedan:)

    Kramar

    ReplyDelete
  2. Vilken bra kompis som tar tag i er relation, och genom att skicka finbrev dessutom! Det sätter guldkant på vardagen, helt klart :)

    Jag är också känslig för lukter, särskilt illaluktande otvättade gubbar - usch! :(

    Filmen var absolut inte dålig, bara inte bra.. ;) En dvd-koll är den absolut värd. Vad tycker du om boken? Är nyfiken på att läsa den själv :)

    ReplyDelete
  3. Jag blev alldeles tarögd av ditt inlägg. Hoppas verkligen att ni tar upp kontakten igen. Vänner är sa viktiga.

    Ha en jättebra helg!!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Vad härligt, vilken underbar vän!
    Jag brevväxlar fortfarande med min mormor och försöker även skicka brev och vykort till mina guddöttrar. Ingenting slår ett riktigt brev!

    Trevlig helg!

    ReplyDelete