Wednesday, January 7, 2009

NetonNet gär skäl för reklamen

Är det någon mer än jag som tycker att NetonNets reklam är ganska kul? Men inte visste jag att den är så pricksäker. När vi var i Kalmar i julas ville en av Eriks vänner att vi skulle åka inom (man åker inte inom) NetonNetbutiken för att köpa en grej som bara fanns där. Sagt och gjort trodde vi. Vägen dit var lång och vinglig. Så här såg det ut sista biten...
Vi skymtar butiken i fjärran efter en kvarts letande efter industriområdet. Det verkar ju inte vara så långt bort, eller hur?

En enslig väg leder oss vidare mot landet ingenstans.

Är det civilisation? Nej det var bara ännu en inudstri med en Pastamannen utanför. Suck.


Jag ser garage...och en statoilmack...och?

Inget...

Vägen svänger ännu en gång.

Förbi någon underlig bilverkstad...och sen plötsligt bakom nästa krök...

FRAMME!

Jag gör aldrig om det. Ärligt talat, vem lägger inte hellre de extra hundralapparna bara för att slippa ta sig dit?

2 comments:

  1. Jag gjorde också det misstaget för ett antal år sedan... Åkte ända till NetonNet i Borås för att köpa en digitalkamera, som sen visade sig vara rätt kass! Helt onödig resa :P

    ReplyDelete
  2. Haha, precis som i reklamen!!

    ReplyDelete