Tuesday, January 6, 2009

Vinter i Skåne

Gårdagen på Vallåsen såg ut så här:

Det som ryker längre bort är snön från snökanonerna. Om det är minusgrader mer än två dagar i rad så kan man åka skidor på Hallandsåsen med hjälp av konstnö!

Här är vi fulla av hopp inför min debut i stora backen, och det trots att jag nyss ramlat i liften...

Så här ser det ut där man kommer ner. Backarna ligger åt norr därav brist på ljuset. det var faktiskt en riktigt solig och fin dag som man kan se på fotona som är tagna längst upp i backen.

En 4-sitslift finns det minsann också

Erik skrattade åt mig för att jag var så orolig för min bräda, tänk om den ramlar av liksom eller fastnar i något på vägen upp så att man åker ur den där osäkra stolen! Jag vet ju att risken inte är större än med skidor men jag tyckte allt kändes läskigare med snowboard.

Snöbevis. Det var en riktigt mysig dag vi hade i snön och en bra uppladdning inför skidsemestern vecka 6 men dessvärre måste jag erkänna att hur gärna jag än vill bli grym på snowboard så kommer det att bli skidor då. Snowboard i all ära men så ont i handleder, mage, rumpa och ja, överallt i kroppen som jag har idag vet jag inte om det är värt det. Jag kommer definitivt att prova igen men jag kommer inte att orka åka en hel vecka, man vill ju njuta lite också. Vad föredrar ni?

7 comments:

  1. Haha det där med liften - ser ju Bridget framför mig! Ja guud, jag vet ju hur jag kommer se ut i backen om jag någon gång testar.

    Du blir väl färdig med din utb i år eller har jag missuppfattat det? Men då medan du arbetar med franskundervisning ska du läsa italienska samtidigt upp till undervisningsnivå? Frågar för det är nyttigt för mig med, jag har aldrig släppt lärarmöjligheten. Jag skulle nog bli en bra lärare, jag engagerar mig i allt fast jag inte har tid och dessutom är jag en grym organisatör.

    Åh din vinter låter mysig. Du har rätt i allt. Jag önskar verkligen jag hade ett badkar, det är höjden av vardagslyx.

    Vad är David designs egna märken? Designar de själva?

    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Häftigt! Ser ju riktigt brant ut =)

    ReplyDelete
  3. Ser riktigt härligt ut, men blåmärkerna skulle jag klarat mig utan! Har bara åkt skidor ett par gånger men det behärskar jag någotsånär, snowboarden däremot (ryys), den skulle bli min död! ;) Men du är modig du! :)

    ReplyDelete
  4. Nej men var ni skane?? Jag trodde att ni akt pa semester! :)

    I Spanien sa firar de jul men inte pa samma sätt som oss. Ingen tomte och inga klappar. Mer en viktig dag och kväll för familjen att samlas och ata mycket och gott (sa klart!).

    Parisbilderna är det faktiskt mannen som tagit och de uppskattade verkligen. Känns kul att ge nat personligt!

    Hoppas att du är ok trots blamärken och träningsvärk!

    Kram Lisa

    PS visst var det du som kommenterat och "flyginläggeg"? Stog bara anonym. Men det kan väl bara vara du som tagit flyglektioner :)

    ReplyDelete
  5. Vad härligt med skidåkning!

    Ja, MissAgdas smycken är fantastiskt vackra och det var genom hennes blogg jag fick en kick i att anmäla mig till kursen :o)


    Ha en underbar dag imorrn!

    ReplyDelete
  6. Vad mysigt. Visste faktiskt inte att det fanns slalombackar i skåne hihi. Snowboard är sååå härligt tycker jag. I och för sig så kan jag inte åka skidor pga mina knän men jag skulle nog satsa på bräda ändå. kram kram

    ReplyDelete
  7. Tack för kommentaren! Det är ju fortfarande en del detaljer som ska fixas, men det är ändå kul att visa upp några bilder. Ska man vänta tills det blir färdigt får man ju aldrig upp något ;)

    ReplyDelete