Wednesday, February 4, 2009

Dramatik i Idre

De ofantligt vidriga sekunderna innan fallet.

Det har varit en minst sagt dramatisk vecka än så länge. Igår vid den här tiden trodde jag att vi skulle behöva åka till sjukhuset med min stackars Erik som trillade riktigt illa vid ett hopp i Snowparken igår. Men efter morgonens läkarbesök kan vi konstatera att han klarat sig med några smärre inre blödningar som tydligen inte är så illa som det låter. Men när vi i gårkväll satte oss i den hundragradiga bastun för att mjuka upp hans stela muskler svimmade han nästan i mina armar...riktigt läskigt faktiskt.

Så idag har det blivit vila för honom medan jag gav mig ut i svarta backar med systerdottern, svågern och dennes son, alla rätt bevandrade inom skidsporten till skillnad från mig. Men jag var stolt som en tupp efter att ha tagit mig ner från den ena livsfarliga isbefläckade backen efter den andra så det är med trötta men välutmanade muskler jag sätter i mig kanelsnäckor och rött vin ikväll.

Jag avslutar detta inlägg med lite härliga bilder från igår och i förrgår innan snön kom.

En liten men ovanligt tuff hoppare i parken

Erik när han fortfarande var frisk och kry och regerade i backen.

Obligatorisk fjällpuss.

vackert det kan bli

Bilder: Peter L, Jonatan F-L

12 comments:

  1. Var rädda om er, vill ha tillbaka er hela!
    Det ser underbart ut på bilderna...
    Puss och kram

    ReplyDelete
  2. Ja, där är det minnsann lite dramatik:) Skönt att E klarade sig! Och gud va härligt med en liten fjällpuss!!

    ReplyDelete
  3. vilka underbart vackra bilder! Tråkigt att din pojkvän råkade illa ut men skönt att det inte var allvarligt!
    Ta d försiktigt uppe i fjällen nu ;o)
    & har ni ingredienserna så tycker jag absolut att du ska baka den danska drömkakan...den är MUMS!

    Stor kram!

    ReplyDelete
  4. Men usch, det lät jätteläskigt. Var rädda om varandra nu!!

    ReplyDelete
  5. Åh, var försiktiga...akta dig för de svarta backarna. Ses vi snart? Puss puss fina

    ReplyDelete
  6. Oj, riktigt nice blogg ju! Härligt att vara på semester. Låt mig tillägga att du absolut inte missat ngt i Malmö men det trodde du väl heller inte misstänker jag. Ta det lugnt i backarna, vill ju inte skada dig och missa den underbara praktiken som väntar nästa vecka;-). Kram

    ReplyDelete
  7. Nej, vad tråkigt. Hoppas han mår bättre nu!

    åker ni båda snowboard förresten? Är det svårare eller lättare än skidor?

    Härlig Helg däruppe!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  8. Madde: Hej vad kul att du kollade in min blogg och tack för komplimangen! hoppas att du kommer tillbaka :)

    Kram emelie

    ReplyDelete
  9. Ja, usch vilka otäcka saker som man kan råka ut för när man minst anar det. Det är nog bra med vila och inga bastubesök på ett tag. Det är himla otäckt när man håller på att svimma, har nästan gjort det flera gånger nu när jag haft magsjuka... usch usch!!

    ReplyDelete
  10. Skulle inte slå fel om jag hamnar framför spektaklet jag med. Det är ju liksom vad som ska göras, man hänger ju inte med i Sverige om man inte har koll men jag tycker bara att det är tråkigt att startfälten ser likadana ut år efter år.

    Nu ska jag plugga franska!
    Ta de lugnt i backen!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  11. Usch vad läskigt. Skönt att allt slutade väl. kram

    ReplyDelete
  12. Oj vilken dramatik!! Hoppas verkligen att Erik mar bättre nu. Ser annars ut som om ni haft det alldeles underbart.

    älskar fjällsemester, men i ar blir det ingen. är nu tillbaks i verkligheten i Paris igen efter 2 veckor i paradiset.

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete