Wednesday, February 11, 2009

Längtar efter sommaren


En dag som idag känns sommaren så oändligt långt borta. Visst älskar jag snö och skidåkning men när det snöar i Skåne blir det oftast inte liggande mer än ett par timmar innan det endast återstår en grå, slaskig sörja. Dessutom började denna dag en smula otursamt. När jag insåg att det snöade rejält bestämde jag mig för att ta bussen men eftersom jag efter frukost fick förtvivlat ont i magen och var tvungen att vila en stund hann jag inte med den jag tänkt vilket resulterade i att jag tog nästa och missade tåget varpå jag inser att efter klockan 8 så går inte tågen längre en gång i halvtimmen, alltså måste jag vänta en timmeCentralstationen. Man kan ju undra vad som händer härnäst:).

Nåja för att se det från den ljusa sidan så gick mina första lektioner riktigt bra igår och jag mindes plötsligt varför jag valt det yrke jag valt. Det finns helt enkelt inget roligare! Så peppad av den känslan samt av att jag kommit igång ordentligt med träningen och den stundande helgen ska jag nog ta mig igenom även denna dag.

2 comments:

  1. Du är så jävla bra. Puss fina vän.

    ReplyDelete
  2. Åh, jag längtar också efter sommaren. La ut några sommarbilder på bloggen tidigare ikväll och drömde mig bort... Men först vår, den är mysig den med! :)

    ReplyDelete