Monday, February 9, 2009

Pendlingen har börjat


Idag börjar min praktik och med den 3 timmars pendlande varje dag. Grattis till den platsen Emelie. Egentligen är inte själva tågtiden särskilt ansträngande men det är mest irriterande att behöva ta tåget kvart i 7 när jag börjar 8 och sen inte vara hemma förrän halv 7 när jag slutar 5. Allt detta fungerar väl egentligen också om det inte vore för att jag har ett extrajobb att sköta samt ett examensarbete att skriva. Nej vad jag låter tråkig men jag kom ju hem från fjällen igår och det tar ett tag att ställa om från den romantiska tillvaron i svenska fjällen till vardagen som ett par veckor framöver innebär att försöka hitta på fiffiga lektionsplaneringar till halvintresserade gymnasieelever. Nu är det slutgnällt för idag dock, bara att vänja sig vid arbetslivet nu när jag levt glassigt som student det senaste halvåret och kunnat disponera fritt över min tid. Nu är det dags för nästa jobb och sedan ett välgörande bodybalancepass!

6 comments:

  1. Men det maste väl kännas lite roligt med praktik (hm.. säger man sa??)? Förstar att det är tungt med pendlandet, men det är ju bara nagra veckor i alla fall.

    Lycka till med allt, det kommer ga galant ska du se!

    Kram igen

    ReplyDelete
  2. Tycker också att det är segt att pendla. Själv både bor och jobbar jag i stan så cykeln är min bästa vän :) Snabbt går det också, 10 min till jobbet. Konsten är väl att passa på att göra något vettigt/kul när man pendlar, plugga eller läsa enn bok kanske...

    Vad kul med böckerna! Jag har faktiskt inte läst dom men det kanske jag ska ta tag i, så får du se filmerna :) Kram

    ReplyDelete
  3. Alltid bra att få ha praktik! Jag skulle gärna ha velat ha det på den utbildning jag har gått, lycka till idag! :)

    ReplyDelete
  4. Usch, vet precis som det känns för jag hade exakt samma tider i somras då jag pendlade från Sthlm till Jordbro (promenad+ tåg+ buss= 75min enkel). Jag hamnade där iochmed ett företagsköp och bytte jobb ganska snabbt då jag vantrivdes..
    Lycka till med pendlingen nu ändå, försök att läsa eller skaffa dig en ljudbok!
    Kram

    ReplyDelete
  5. Hej! Vad kul att du haft din första lektion, hur känns det?

    Tänkte pa dig idag när jag handlade :) Det blev biomjölk, bioägg och miljövänligt maskindiskmedel! Manga bäckar sma!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  6. Hoppas det fungerade bra för dig idag iaf:)

    Jag älskar att läsa om dina paris-händelser:)!!!!!!

    Och när det gäller rökning så Nej jag har inte tänkt att börja när bebisen kommer.....vill ju gärna amma och så ser det så hemskt ut med rökande mammor med barnvagnar ( oj....det lät ytligare än vad jag menade) Däremot så skulle jag tro att det kommer bli en eller annan ciggarett när det vankas vin etc....men vi får se om det fungerar....annars blir det till att sluta helt igen.

    Ska ta å kolla upp den där boken åt min A.....han skulle nog kunna behöva den;)

    Kramar å godnatt!

    ReplyDelete