Tuesday, March 17, 2009

It takes a red headed woman

to get a dirty job done enligt The Boss. För mig handlar det kanske mer om att trivas. Jag fick en fråga om hur jag såg ut som rödhårig och jag hittade lite bilder i mina mappar. Så nu får ni hjälpa mig att avgöra om det är rött som gäller för mig:

Lilla Emelie 2005

Här är jag med mitt superlånga och ganska knallröda svall. Jag hade inte så många bilder från tiden innan digitalkameran men man kan väl bilda sig en vag uppfattning i alla fall.


Jag fick inte färga det knallrött för E men jag kunde åtmisntone få kastanjerött hår igen. Ja, det är ju så här jag vill se ut. Man ser inte så bra på denna bilden heller men det var så här jag såg ut när det var nytonat för några veckor sedan igen. Nu har det mesta av färgen försvunnit. Det är ju det som är trist om man inte färgar, utan bara tonar, försvinner det så fort och färgar man får man hiskelig utväxt...

Rött hår för Emelie. För eller emot?

13 comments:

  1. Åh det ser jättefint ut med. Det röda passar dina naturliga toner ser det ut som. :) Nedersta bilden är superfin speciellt mot den gröna tröjan!

    Det tycker jag nog är det mest spännande med att byta hårfärg, att man då passar i olika kläder/färger osv.

    Vad kul att få se!

    ReplyDelete
  2. Tycker rött ser jättefint ut på dig. Men du är fin i vilket som :). Kram kram

    ReplyDelete
  3. Detta är första gången jag verkligen inte kunnat låta bli att kommentera. Emelie färga inte håret rött. För det första är det ingen naturlig hårfärg eftersom ingen har röd kastanj eller vad det kallas, för det andra passar rödbrun inte ihop med rosa, för det tredje förstärker rödbrunt hår röda partier i ansiktet (finnar, som även en skönhet som du drabbas av någon gång ibland, har minne av ett par klagovisor) och för det fjärde ser man äldre ut med rödbrunt hår. Alltså, du ska bli ljusare! På riktigt är du väl mörkblond? Det är den hårfärgen du ska utgå från, en massa mellanblonda, nougatfärgade blandat med solblekta slingor är vad du borde välja! Naturligt och sexigt, precis vad du är. Jag svär du kommer bli skitsnygg i det. Ljust hår passar till alla slags stilar, smink och kläder. Dessutom närmar sig sommaren och du brukar bli jättesolbränd, till det passar ljust mycket bättre än rödbrunt. Puss och kram hörs! /M

    ReplyDelete
  4. Håller fullständigt med ovan kommentar från anonym /M !!!!!!!

    "henna"färgat (som jag kallar det) får mig att associera till flummarna -92 och en viss fd kompis jag haft och som vi diskuterade häromdagen! Du är snygg i allt men inte färgar du håret grönt för den sakens skull. Stor kram
    /din vän

    ReplyDelete
  5. Du är fin i allt. Det viktiga är inte vad alla andra tycker utan vad du tycker. Ofta kan man känna vad man passar i. Känns det bra ser det oftast bra ut.
    Det är ju "bara" en hårfärg, gillar man den inte kan man alltid göra om det. Så mitt råd, hur känns det, vad vill du? Är du osäker, vänta.
    Kramar

    ReplyDelete
  6. Rött absolut!!! Är själv väldigt förtjust i det...

    Ang handduken: köpte den på nätet så jag orrrrrrkar bara inte greja med att skicka tillbaka- Nackdelen med att beställa...

    ReplyDelete
  7. Ja, absolut, du passar jättebra i rött!
    Det är inte många som vet att jag också varit rödhårig (och korthårig) under en period...... Mindre lyckat, är ju blondin....... suck. Men man ska testa allt när man e ung (=inte nu längre!)

    ReplyDelete
  8. Jag tycker det ser fint ut pa dig! :) Skulle aldrig vaga själv dock... Men jag tycker nog att färgen pa bild 1 var finast. Men det kanske var den som E inte gillade? ;)

    Ja du, visst har vi det mesta vi behöver och det är kanske lätt att kÄnna sig bortskämd när man är nere. Men man kan ju inte vara pa topp jämt. Och ibland är det faktiskt saker som gör riktigt riktigt ont. Men som tur är sa har man ju sa mycket annat i livet som jag att smärtan gar över och man kämpar pa. :) Oj, nu lät jag lite som en psykopat.

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  9. Jag hade tänkt säga rött, inte knallrött men lagom, eller brunt men efter anonyms kommentar här uppe tänker jag om lite. Det var verkligen en inspirerande text och jag blev riktigt sugen på att se dig så! Puss goding

    ReplyDelete
  10. Ja får man tycka till så tycker jag inte du ska färga. Tycker i allmänhet att hyn blir gulaktig med röda toner i håret på alla utom de som föddes med färgen. Med ditt bruna hår blir du mer söt, sådär fransyska, lite MArion Cotillard och med det röda är det mer exotiskt, lite mer hippie tycker jag och du vet vilken av de två stilarna jag föredrar.

    Så nu har jag tyckt till men självklart är det du som ska trivas. Ingen annan.

    Stor kram Mia

    ReplyDelete
  11. Du är super söt i rött men din bruna färg du har nu är kanon fin så jag tycker att du ska behålla den!:)* Önskar att jag skulle våga färga mitt hår lite mörkare, ser så sofistikerat ut thi! Kramis!*

    ReplyDelete
  12. jag tycker du passar i rött, så jag säger för :-)

    svar ang. bikram yoga: i bikram yoga så utför man rörelser från hatha yogan som man kan göra överallt, dvs det behöver inte utföras i värme. Men denna serie är gjord för att utföras i värme just för att mjuka upp leder och för att förhindra förslitningar och skador som lätt uppkommer när man tränar ouppvärmd. Bikram yogan har varit ett utmärkt träningssätt för mig då jag ofta har muskelinflammationer och jag tycker det har hjälpt väldigt mkt. Jag kan göra rörelser och kommer djupt i poserna med hjälp av värmen. Rörelserna i kombination med värmen gör även att kroppen gör sig av med slaggprodukter. Men man ska inte må dåligt eller må illa under en längre tid och man måste framförallt lyssna på sin kropp. Jag har bara mått illa två ggr och bägge ggr var mitt eget fel, jag hade ätit mat alldeles för nära inpå passet och eftersom man gör rörelser där man aktiverar tarmarna så var det inte alls bra o jag mådde jätteilla. Men man ska inte äta eller dricka 2 h före ett pass. Man kanske kan må illa i början eftersom det är en typ av avgiftning för kroppen, men det är naturligt. Kroppen vänjer sig väldigt fort. Jag går på bikram yoga så ofta jag hinner, blir ca 4-5 ggr i veckan och jag känner att både min kropp o själ mår bra av det. Tycker absolut att du ska prova för att bilda dig en uppfattning. Men glöm då inte att fasta 2 timmar innan ;-) & köp ett 10-dagars kort så att du hinner prova flera ggr. Kram!

    ReplyDelete
  13. OK, då får väl jag också kommentera: Eftersom jag inte ser dig så ofta kommer du för mig alltid vara en red headed woman och jag tycker att du är fin i det. Kör på rött!

    ReplyDelete