Wednesday, March 18, 2009

Printemps à David design!

Våren börjar närma sig på alla sätt och vis och så även på David design i Malmö. Här är några av vårens karameller


Frukostskålar
med praktiskt handtag och tillhörande sked att ta med ut på balkongen på denna våriga, söta bricka.


Problem med snyltande småfåglar på balkongen? Skräm bort dem på ett snällt vis med en stor kråka i svart plast!


Dags att baka till fikatterassen. Med dessa praktiska skålar kan man både mäta, blanda och hälla med ett och samma redskap.


Kakbak
för stora och små brukar bli en kladdig historia, då är det bra att kunna vara fin i matchande förkläden och torka skålarna med söta kökshanddukar från Atelier LZC.



Njut
i solen med en underbar bok full av Andy Warhols coola porträtt.

Gör mysigt hemma med små lyktor i klara färger att tända på kvällen eller att plantera små vårlökar i.


Vill man inte komma i vårstämning med denna underbara matta från danska HAY. Modellen heter Pinocchio och får när som helst flytta hem till mitt hallgolv.


Äntligen har Savon de Marseille kommit med ett helt ekologiskt alternativ till sina underbara tvålar. Denna med oliv- och lavendeldoft.


Möt våren i Edith&Ellas underbara, färgglada trettiotalsinspirerande vårkollektion



Denna knallrosa sötsak full av ljus lyser garanterat upp vilken balkong, terass eller trädgård som helst sena sommarkvällar.

Coola krukan Park planter är prydd med små händelser som kan utspela sig i en park. Till vänster ser vi ett rån och bakom plantan döljer sig en ganska delikat situation...


Sist men inte minst, vem vill inte ha en sådan här färgglad karamell till plånbok i handväskan till våren? De söta börsarna kommer från danska Beck Söndergaard.

Välkommen in och titta!

Bilder: privata

6 comments:

  1. Alltså de har en härlig affär! De där tvålarna är inte att leka med..:)

    Du jag vet precis vad du menar, man vill liksom få alla "måsten" först och sen ta det "roliga" men allt tar sån tid så sen i slutändan har man ingen tid för just det roliga..Det måste vara ett lutherskt arbetararv..:)

    ReplyDelete
  2. Ahhh - måste åka till Malmö! Vilka fina saker. Den där fina krukan i vitt är ju helt bedårande! Den måste jag bara ha... så cool :)

    Tack för att du visar!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Oh my, vilken diskussion det blev, lite förvånad :)

    Själv har jag haft rött hår till och från i hela livet. Var naturligt morotsfärgad under tidiga tonåren och har fortfarande mycket röda pigment i håret hur jag än tonar det.

    Jag tycker iaf att dina inlägg om Frankrike, Malmö, ekologiska varor och en massa annat också väger tyngre än din hårfärg. Du har väl en blandad pott av läsare några föredrar det ena framför det andra och har inte så mycket att tillföra till just de inläggen ;)

    Fortsätt du med dina blandade inlägg... Kram!

    ReplyDelete
  4. Snart svartlistar du mig me jag hade så mycket o säga idag...

    Ville egentligen bara säga att jag håller helt med dig om gruppresor men vi verkar vara ensamma. Precis som du säger, det finns ju inte bara pensionärsresor och jag vill absolut inte att det ska vara som resenärerna är en skock får som gör allt precis på klockslaget. Man kan få vara hyfsat fri och göra vad man vill, vill man va med gruppen fine, annars är det fine det med. Sen är det skönt att veta att det finns en grupp människor som man har omkring sig och man kan blanda upp sällskapet lite. Blir ofta en grym stämning!

    Nej, okej jag lovar. Inga mer kommentarer från Mia idag. :)

    Kram

    ReplyDelete
  5. Jag vill ha en korallröda och den lite mörkare blå. Oj, så många fina saker. Vill komma snart och frossa!

    ReplyDelete
  6. Oj, så himla mkt fint! Den färgglada mattan har jag också kollat på!
    Kram

    ReplyDelete