Friday, March 6, 2009

Pure shop - en ny ekologisk pärla

Bild från John Masters organics hemsida

Som vanligt är jag på jakt efter olika miljövänliga, ekologiska och naturliga produkter och det är så roligt när man upptäcker nya saker. Jag var inne på Pure ShopDrottninggatan 36 i Malmö och hittade en ansiktstvätt från The Organic Pharmacy.


Kvinnan som jobbade i butiken lovade att det skulle vara en riktigt bra tvätt som både fungerade som sminkborttagning och som vanlig ansiktstvätt samt att den till och med skulle vara effektiv för att ta bort ögonmake-up. Jag har ännu inte hunnit testa men jag lovar att återkomma med en utvärdering.


Jag kan verkligen rekkomendera den här butiken dock, där hyllorna var fulla av hårvårdsprodukter, hudvårsprodukter och kosmetika av olika ekologiska märken.

Tydligen finns det ett visst schampoo från John Masters (se bilden längst upp) som ska vara lika bra som ett frisörschampoo men miljövänligt. Det låter nästan för bra för att vara sant. det blev inget schampoo för mig denna gång men jag kan lova att jag kommer att bli stammis i denna butik om det visar sig att grejorna är bra.

Dr Hauschka är en annan guru för naturliga skönhetsprodukter

Som en bonus var butiksbiträdet jättetrevlig, kunnig och hjälpsam och sådant är A och O för mig. Jag tycker om att bli hjälpt på ett professionellt sätt och ogillar verkligen när man sätter fel människa på fel uppdrag. Missförstå mig inte, man behöver inte kunna allt men man ska ha viljan att ta reda på det som kunden efterfrågar.

Det verkar inte helt jobbigt att få bli omhändertagen på en av Organic Pharmacys salonger

Bilder lånade från respektive hemsidor

8 comments:

  1. Nämen det låter väl inte för bra för att vara sant. Tror att folk blir mer medvetna och det gör att forskningen får framåt för företagen vågar satsa då.

    Vilken härlig sista bild - ja tack ge mig! :)

    Du har alldeles rätt att jag älskar Lund fast jag har aldrig skrivit att jag ska flytta dit även om jag när en hemlig dröm om det. Sista terminen i min fil.kand ska nog dock bli i storstan för jag har ett potentiellt sidoprojekt där som jag vill göra samtidigt. Sen för MA, ja det blir en annan femm!

    Redo för helgen?

    Stor kram

    ReplyDelete
  2. psst..tänkte på det du sa om Lund med. Du har helt rätt i att utbudet visar vilken typ av människor som bor i Lund. Majoriteten är ju defintivt en priviligerad klass, utbildning är fortf en klassfråga och Lund med sina anrika traditioner drar den typen av människor. Men tack och lov finns det också en stor grupp blandade människor också som ger stan sin charm.

    ReplyDelete
  3. Åh vilka härliga produkter. Gillar särskilt dem på bilden högst upp. Jag är på jakt efter bra men även snygga flaskor. Det kunde ju vara ett alternativ. Kram kram och trevlig helg.

    ReplyDelete
  4. Menar du det? Han är ju Flaubert, man ska liksom ha läst honom. Han är ju typ en av de viktigaste i fransk litt. Vad konstigt att LUND inte har haft med honom - tänker det är typiskt Lund. Därmed sagt så avskyr jag hans sätt att skriva. Det går så långtsamt framåt för han måste beskriva allt ner till minsta flisa! Blä!

    ReplyDelete
  5. Så glad jag blir att du använder dina smycken!
    Ifall du träffar någon som är intresserad kan du hälsa att det finns många färger att välja mellan, så jag kan göra på beställning.
    Skulle du vilja ta och skicka en bild på dig när du har smyckena på dig? Det skulle ju vara bra reklam att visa upp en sån pingla! :)
    Kram!

    ReplyDelete
  6. Det där du skrev det sista om butiksbiträdet.. du har så rätt! Kan bli så vansinnigt irriterad ibland när en person som har SERVICE som största uppgift verkligen inte verkar fatta det.. Jag menar, på en vårdavdelning är det ju VÅRD som är prio ett, men är det dålig service så uppfattas vården ibland automatiskt som dålig (om man måste prioritera något annat i studen än just ett saftglas tex) Men i en affär eller vart du nu jobbar så är det ju liksom inget som ska behöva stå emellan kunden och bra service..

    Du, tack så jättemycket för din kommentar.. riktigt roligt att höra, och från en snart färdig svenskalärare dessutom :-) Det är kul med ord helt enkelt!
    I helgen är det spännande saker på gång. Några kompisar från Mariestad kommer hit i morgon men de har inte talat om vad de planerat.. jag har (tyvärr)bara några få dagar kvar på denna sidan 20-strecket om man säger så..

    Hoppas du också får en bra helg!

    ReplyDelete
  7. Oj, fast jag skrev så mkt i förra så glömde jag ju dina frågor i andra kommentaren om Kina..
    Vi åkte en rundresa under 15 dagar och hann med Peking, Xián (med Terrakottaarmén), några dagar i södern och sen Shanghaiområdet. Riktigt intensivt förstås, men en otroligt bra guide som gjorde resan ännu bättre med sin enorma kunskap och stora entusiasm för landet. Det var 2007 så de höll ju som bäst på att förbereda sig för OS då. Kan tänka mig att det blir lite "före och efter" känsla..

    Nej, orm kändes lite väl magstarkt för mig.. särkilt som de till och med hade ute den i restaurangen levande innan och visade.. huu och usch..
    Massa annan spännande mat dock :-)
    Har verkligen inte kommit mig för att äta "svensk" kinamat efter det.

    Det är faktiskt riktigt härligt att tänka tillbaka på resorna som jag gjort.. man glömmer så fort och nu har jag inte varit iväg på ett tag och då känns alla upplevelser än mer avlägsna..

    nu måste jag nog lämna plats för andra kommentarer också ;-)

    Kram Camilla

    ReplyDelete
  8. Ser framemot att läsa utvärderingen av ansiktstvätten! Skulle inte vara helt fel att få en liten behandlig på Organic Pharmasys salonger :)

    ReplyDelete