Thursday, March 12, 2009

Små söta saker...

...som gör mig glad när allt annat känns trist

Jag behövde tänka på fina saker en sådan här dag då snön faller över Malmö trots att luften lovat vår i flera dagar, jag har hemsk mensvärk och jag fick rycka in på jobbet fast jag hade min lediga eftermiddag. Dessutom glömde jag av min lunchdate med min moster och sprang till mötesplatsen tio minuter försent vilket resulterade i att det var fullt på den restaurang vi skulle äta på. När jag kom hem efter jobbet skulle jag baka cup cakes som jag ska bjuda på imorgon sista dagen på min praktik. Snabbt som ögat slängde jag ihop smeten, in i ugnen och sen...gissa vad som hade hänt när jag tog ut dem? Jo, självklart var mina nya muffinsformar helt värdelösa och alla muffinsar hade smält ut över plåten...

Men...


Söta Sara kom hem till oss häromdagen med desa fina Totorominiatyrer, Totoro håller ekollon och Totoro flyger med Kattbussen.


Min underbara kursare överraskade mig på jobbet med en smarrig chokladbullsgroda



I lördags var vi på en mysig middag hemma hos min syster och hennes familj. Kvällens godsaker var många här var det efterrätt i form av chokladkaka med visprgrädde och hallon, cappucino och Baileys.

Solen har varit framme hela veckan och lyst från en klarblå himmel.

Ikväll när jag äntligen kom hem hade E dessutom lagat god middag, fransk fisk med kokt potatis och snart ska vi iväg och titta på Slumdog millionaire. Denna dag kan nog sluta rätt bra ändå...

3 comments:

  1. Å mums - vilken groda :) Den hade jag gärna satt i mig. Dåligt samvete hade jag fått bara... :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Men usch vilken dag du haft... Tur att du blivit lite ompysslad också!

    Har saknat att läsa i din blogg. Jag har fullt upp med manligt besök hemma och jobbet är mer stressigt än någonsin :) Men annars är det strålande.

    Jag(vi) såg också slumdog millionaire på bio igår :) Jag tyckte om den, kanske inte fantastiskt överväldigad men klart den bästa och finaste på länge.

    Trevlig helg! :)

    ReplyDelete
  3. vilken otur med muffinsen! Men det är sånt som händer..inget man kan förutse direkt..
    Söta figurer du fick förresten!

    Svar: kul att du har ett tjejgäng som ses kontinuerligt :-) Det är verkligen viktigt att man tar sig tiden att ses och hålla av varandra :-)

    Hoppas du har haft en fin helg!
    Kram!

    ReplyDelete