Friday, March 13, 2009

Snälla jag själv


Somliga dagar rämnar min värld och ingen kan ställa den till rätta
Somliga dagar är olidligt, oförtjänt, obrukbara
och meningslösa
på sitt alldeles egna meningsfulla sätt
Somliga dagar räcker jag inte till och ingen kan ändra på det
Inte ens du
med ditt fantastiskt felfria funktionella, rationella, originella
balanserade sätt
Vissa dagar är som den igår när allt går snett
Andra dagar är idag
Snälla jag själv, tänk fint, tänk bra, tänk att jag
Faktiskt är bra

Och du. Stå ut.

8 comments:

  1. Jättefint skrivet! Vackert.

    Önskar god helg... detta till trots?!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Visst måste det gå ner ibland för att man ska njuta av att det går upp. För det gör det ju alltid. ...det ordnar sig :) nästan magiskt.

    Nu är det tacos på gång och let's dance :)

    ReplyDelete
  3. det döljer sig en liten poet i Emelie. fantastiskt skrivet, så på spiken. jag fattar, jag känner igen mig!

    min helg blir väldigt lugn. skönt. jag är en sån som behöver mycket ensamtid i vissa perioder o nu har det varit mycket. nästa helg är fullt ös igen så nu är det bara lite plugg och allmän vila. du då?

    stor kram

    ReplyDelete
  4. Jättevackert skrivet! och jag håller med det du skrivet. Vi har alla våra "bad" and "good" days och när man är nere är det vitkigt som du skriver att man ska tänka positivt :-)

    ReplyDelete
  5. Jättevackert skrivet! och jag håller med det du skrivet. Vi har alla våra "bad" and "good" days och när man är nere är det vitkigt som du skriver att man ska tänka positivt :-)

    ReplyDelete
  6. Sluta inte du heller! Fina ord ska inte hållas inne.

    Det är viktigt att påminna sig om att man faktiskt har huvudrollen, (the star), i sitt eget liv! Ändå är det nästan svårt att förstå att man förtjänar sådana fina helger som den jag just haft (ja, fortsatt födelsedag..).

    Hoppas att din vecka börjar bra!

    ReplyDelete
  7. Ah vad fint skrivet. Blev alldeles tarögd. Du träffade precis rätt, kändes som om jag kunde skrivit det själv förra veckan. Hoppas att du känner dig bättre nu och att veckan börjat bra?

    Kram Lisa

    ReplyDelete