Wednesday, March 4, 2009

Våren är SÅ på väg


Enligt SMHI är det vår när medeltemperaturen i över sju dygn på rad överstiger nollan. I Malmö, Lund och Skanör är det alltså officiellt vår. Lyckliga mig som bor i rätt hörn av Sverige.


Så här vackert var det när jag gick på promenad i helgen. Vintergäck och snödroppar i mängder bredde ut sig över de gröna gräsmattorna, solen sken och fåglarna sjöng.


Jag vet att det har blivit väldigt dåligt med bloggande den här veckan. Det är så frustrerande för jag har massor av bloggidéer och ingen som helst tid. Jag hoppas kunna återkomma i mycket snart i alla fall.


Tills dess, håll till godo med dessa vackra vårkänslor som inger hopp om en stundande värme.

Bilder: privata

11 comments:

  1. Meeen, försöker du tortera mig med dessa våriga bilder?! ;-) Fast idag när jag dristade mig till att öppna köksfönstret när solen sken, så kändes det faktiskt som om solen värmde !! Ojoj!!

    Det är dåligt med spontana loppisar här! Det är typ Myrorna, Röda korset och Återvinningen. Men under sommaren finns det en stor loppis i en park i grannstaden, som är igång på lördagarna och i år ska jag försöka ta mig dit oftare. Sedan är det en stor loppis i sporthall lite senare i vår, och den laddar jag för!!

    ReplyDelete
  2. Ja precis. Lycka dig som bor i "rätt" hörn. Tänk på mig som traskade i slask till gymmet idag..:(

    Stor kram tjejen

    ReplyDelete
  3. Vilka härliga vårbilder! Jag var ute med barnen en lång stund idag och njöt av det fina vädret. Härligt härligt! Köpte hem lite olivträd också... mina favoriter :)

    Skönt att bo i Skåne så man får våren först *ler*

    ReplyDelete
  4. vintergäck och snödroppar, det är verkligen goda tecken på att våren är på väg :o) Åh vad jag längtar efter våren, solen och värmen!

    Svar: livet är som en berg- och dalbana...men det gäller att inte känna att allt är hopplöst när man är nere...tänkt positivt så kommer allt att lösa sig! Kul med lektionsplaneringar :o) Kan tänka mig att mkt har ändrats på gymnasiet sen jag gick ut...och att det är svårt att få elevernas uppmärksamhet. det gäller att hitta ngt som eleverna tycker om och sedan knyta det till ämnet man undervisar i. Lättare sagt än gjort!Har du praktik nu?

    Kram!

    ReplyDelete
  5. OJ!
    Visserligen ser det ut som att regnet hänger i luften därute och den mysiga snön är på väg att försvinna.. men vårkänslor är det ont om här än så länge.

    En till anledning att avguda Skåne då alltså.. Var där några korta dagar i somras och för några år sen och känslan sitter kvar.. (ungefär som Vingreklamen) Det är nåt speciellt och jag längtar tillbaka bara jag tänker på det!

    ReplyDelete
  6. Så härligt med vår...det vill jag också ha hellre än snöblask!

    ReplyDelete
  7. Underbat! Idag är det inte mkt sol i Kristianstad, men den kommer väl imorgon hoppas jag på!

    Jo, jag tittar nog in en vacker dag. Brukar vara inne i butiken då och då när jag har en stund över och inte springer ikapp tåget.

    ReplyDelete
  8. Vad härliga bilder, jag lääängtar efter våren!!

    ReplyDelete
  9. Klirrat och klart på söndag! Kom på förmiddagen säg 10-11 så fikar vi och sen kan vi ta ett par här i byn så kan Noel följa med på någon. Han älskar loppisar. Det finns en till i byn men den har bara öppet sista helgen i månaden. Synd, för de har så fina saker, speciellt möbler. Kanske åker vi runt till ett antal andra sen? Det finns två här i närheten och sen kan vi ta Kävlinge och Marieholm kanske? Ja, vi hörs och ses på söndag! Kram

    ReplyDelete
  10. Åh vad mysigt. Härliga bilder :). kram

    ReplyDelete
  11. Mmm, Malmö har en speciell plats i mitt hjärta efter att jag hade en pojkvän(f.d. nu) där i 1,5 år. Jag har jättebra upplevelser från hela Skåne och älskar dialekten! På Österlen firade jag min bästa semester nånsin bl.a. Nu gör du mig bara mer och mer sugen på att flytta söderut... :)

    Och allt prat om loppisar gör inte saken mindre lockande :)

    ReplyDelete