Tuesday, June 2, 2009

Varför så rastlös?

Efter att ha tillbringat min första lediga dag med min söta men livliga systerdotter igår hade jag idag tänkt att vara riktigt slappledig. Det började lovande med en långpromenad i det vackra morgonljuset innan jag läste lite bloggar och skrev en utvärdering av min avslutade kurs. Till lunch träffade jag Magnus, skvallrade, åt stans bästa mackor och drack kaffe. Sen kom jag hem. Klockan var halv två och jag var olidligt rastlös. Efter ett par vankande varv i lägenheten kom jag på en idé. Jag har nämligen länge velat se hur det skulle bli om vi hade matplatsen i vardagsrummet så jag släpade runt kökssoffa, skänk och matbord i en halvtimme, svettades och skrapade golvet. Det blev inte bra. Inte alls. Nu sitter jag här och är irriterad på mig själv och mitt hem som var så fint för några timmar sedan med nydammsugat och nyskurat golv men som nu har förvandlats till ett dammigt och fult kaos. Suck. Varför kan jag inte bara läsa en bok eller något? Jag är inte skapt för att vara ledig.

7 comments:

  1. Koppla av är svårt, men övning ger färdighet. När man väl kan det är det ganska skönt.
    Kramar mamma

    ReplyDelete
  2. hihi....jadu....den tiden kommer jag lovar!!!! för 2 år sen så trodde jag inte på kärlek, hatade att mysa å gosa, villa absolut aldrig ha barn, ville bo i lägenhet inne i stan hela mitt liv.

    Nu sitter jag här med mannen i mitt liv, en knodd bredvid mig i soffan och längtar efter hus:) haha....

    vet du???? malmö om ca 2 veckor...ev.

    puss

    ReplyDelete
  3. Haha, känner igen mig! Det räcker med att jag har tio minuter eller dylikt över för att jag ska hinna få en massa "bra" idéer om vad som skulle kunna hinnas göra. Istället för att sätta sig ner och koppla av. Många timmar går ju iofs ofta åt framför datorn men det är också effektivt läsande, klickande och skrivande :) Tidsoptimist och rastlös :)

    ReplyDelete
  4. Är också rastlös nästan jämt, men längtar ändå efter att vila...
    Har själv möblerat om några 100 gånger! =) Kram

    ReplyDelete
  5. oj da, är det inte en "vanesak"? Att du behöver lite tid för att vara ner?

    Nu kan jag första att man vill bli lärare eller sjuksköterska, helt klart. Hade du fragat för 10 ar sen sa hade du nog inte fatt samma svar. Idag undrar jag vad mitt jobb gör för nytta här i världen egentligen.. ingenting. Du däremot kan verkligen göra skillnad. :) Det kanske är aldern som gör att jag blir lite klokare? ;)

    Blir sa glad att du gillar inläggen om den tiden. Det betyder mycket för mig!

    Och visst är jag uppvuxen i Salem. Mamma och pappa bor fortfarande kvar i samma hus. Ibland nÄr jag är lite vilse här i världen sa är det skönt att veta att det är hemma!

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  6. Oj, jag är expert på att göra sånt jag borde göra när jag är ledig.. som att bli sittande här tex istället för att packa. Jag har inte hunnit läsa några bloggar i veckan och det kommer heller inte bli nån tid för det i helgen heller. Vi har avslutat Örebro-året i veckan. Bodde kvar på hotell måndag till onsdag och igår var vi klara! I morgon åker jag till Madrid över helgen och sen börjar jag på nya jobbet på tisdag.. puuh.

    Är du färdig nu också?! Hur blev det med alla jobberbjudanden? (ursäkta den dåliga kollen.. jag brukar ha mkt bättre i vanliga fall)

    Det där samtalet handledaren fick var från min blivande chef. Hon sa bara bra saker om mig och sen ringde de upp kort därefter och erbjöd mig vikariatet!

    Jag finns kvar fast jag inte kommer att göra så mkt väsen av mig på ett tag till..

    Stor kram
    C

    ReplyDelete
  7. Hihih...sådär kan jag också hålla på med hemma :-) Kan få ngn idé om att möblera om och vips som det är är det KAOS i min lilla lägenhet..o då blir jag så irriterad på mig själv om VARFÖR jag var så illa tvungen att möblera om...
    men ibland lyckas man få till det bra ;-)

    ReplyDelete