Sunday, July 12, 2009

Californication

Gissa vart jag ska...

Just det backar och spårvagnar, hippies, ekologisk mat och coola butiker. Japp resan till San Francisco är bokad och jag åker om två veckor för att tillbringa tre veckor med Erik därborta.

Fortfarande halsont och en evig hosta men vad gör det när man vet att jag snart ligger i den här parken med en tjock bok och funderar på vad jag ska upptäcka härnäst.

Jag kommer att inkvarteras på det här hotellet och om vädret tillåter blir det nog frukost vid poolen varje dag och kanske även några längder för att starta upp dagen på ett bra sätt.

Jag är så himla spänd och glad, jag har ju aldrig varit i USA förut! Så kom igen, ge mig tips, vad måste ses, ätas, göras, upplevas?

13 comments:

  1. Jag tror du måste packa med din syster! =)

    ReplyDelete
  2. Wow, vad kul och spännande!! Och tre veckor, underbart! Ser fram emot att lära känna SF genom din blogg. Gud vad roligt, snart är ni tillsammans igen.

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  3. Underbart härligt! Avis blir man :D, kram LInda

    ReplyDelete
  4. Underbart! Behöver jag ens nämna att jag blir lite avundsjuk ;)
    Härligt att ha någonting så spännande att se fram emot.
    Hoppas att du får en riktigt härlig tid over there.
    Kram

    ReplyDelete
  5. Åh, vad kul! Grattis!!! Då är ju sommaren långt ifrån slut än! :)

    Jag har inga tips men ser verkligen fram emot att få läsa om dina tips och se dina bilder när du varit där :) San Fransisco är ungefär den enda platsen i USA som lockar förutom Grand Canyon...

    Tack för dina gratulationer. Det är som du skriver, alltid nervöst innan man vet hur det fungerar och hur det känns. Och att det är en del av något större, så får jag absolut se det... :)

    ReplyDelete
  6. Kakfatet från en liten affär i byn och lyktan från Ting ute och inne! Kram

    ReplyDelete
  7. Men vad kul för dig=) 3 veckor, det låter ju fantastiskt.
    Det är ett ställe som ja oxå hade velat åka till, har heller aldrig varit där.
    Mår du bättre nu iaf?
    Kram Madelene

    ReplyDelete
  8. Jag kan inte komma med några tips alls, eftersom jag tyvärr aldrig satt min fot på amerikansk mark (lite märkligt eftersom halva min gymnasieklass varit au-pairer där, så man borde ju ha passat på då!) Men det är ju bra om Erik kan reka lite innan du kommer så kanske du hittar guldkornen direkt!
    Iaf. Närå, jag är inte avis alls på din resa dit. Närå. Herregud, jag ska ju till Ikea i Haparanda, nääääästan lika glamouröst... not...

    ReplyDelete
  9. Oh my vad roligt!! Just SF och New York är de städerna som verkligen lockar i USA (aldrig varit där) har faktiskt blivit mer och mer sugen på just SF, pratade i helgen med Herr C om hur roligt det skulle vara att göra ett besök där, och tre veckor! helt galet ju! Ser verkligen fram emot bilder och inspiration där ifrån!!Så glad för er skull!! Stor kraam!*

    ReplyDelete
  10. Ah va kul! San Fransisco var ar verkligen favoritstaden i USA...
    Tips? Promenera...Ja, för det kan man i SF i motsats till resten av USA...Förutom de självklara turiststallena skulle jag rekommendera Sausolito...en liten fiske"by" pa andra sidan Golden Gate bron...och aka upp i vindistrikten och om ni har chansen aka lite pa Highway N1...
    Har faktiskt slakt i Half Moon Bay!
    Va kul att fa följa med via bloggen, Massor av bilder TACK!
    Kram

    ReplyDelete
  11. Glomde skriva att Carmel
    (Carmel by the sea) nerat kusten pa Highway n1 var saaa mysigt...Jag tycker verkligen ni ta er en helg om det gar och aka nagra timmar nedat och sova en natt och tillbaka nasta dag...
    Samma sak om ni har tillfalle upp till vindistrikten, Napa Valley
    Kommer sakert pa fler tips efter hand...sa da fortsatter jag kommentera hi hi
    Kram

    ReplyDelete
  12. vad skoj! Är säker på att du kommer ha jättekul därborta! Har varit i USA flera ggr, men inte i San Fransisco...Men jag hoppas att ngn annan ute i cyberrymden kan ge dig några tips ;-)

    kram!

    ReplyDelete