Monday, July 6, 2009

Kortare än kortast

Vanligtvis säger man ju att sommaren är kort men det beror vanligtvis på att det mesta regnar bort. För mig och Erik blev det en väldigt snörplig sommar. En halvkylig midsommarhelg och en eller två söndagar i parken, sen lyckades jag sjuka ner mig och är fortfarande inte uppe ur feber- och hostträsket. Killen i fråga drog till San Fransisco igår och ska vara borta i sex veckor (med jobbet såklart), så de tre sommar-i-Sverige-dagarna vi skulle haft innan han åkte blev istället sommar-i-en-100gradig-lägenhet. Men, men, man får vara glad för det lilla och vi har faktiskt redan hunnit ha en del mysiga kvällar som den då fotona ovan är tagna. Sommaren är kort, det gäller att ta vara på ögonblicken.

13 comments:

  1. Jag hoppas verkligen att sommaren kommer tillbaka hit. Det där heta dagarna som var och drog förbi, inte kan väl de vara de enda riktiga sommardagarna vi får? Nu är jag inne på min första semesterdag och är redan stressad över att vädret kanske inte blir bra igen..?? Kanske dags att lugna ner sig liiite.

    Men, inte kan man ju bli förkyld på sommaren. Tala om det för bacillerna så att de drar från dig snabbt som sjutton!!!

    ReplyDelete
  2. Du måste komma och somra sig lite hos oss!! Kram Jess

    ReplyDelete
  3. Ahhh fast värmen och härliga sommaren kommer tillbaka snart! Oroa dig inte du kommer vara frisk som en nötkärna inom kort :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  4. Då är du gräsänkling nu då. Tror jag vet en som kan ta hand om dig. Krya på dig!
    Otroligt vackra vinglas.
    Kram Kristina

    ReplyDelete
  5. Jag tror och hoppas att sommaren inte lämnat oss för gott, den kommer nog tillbaka snart igen.
    Tråkigt att höra att du fortfarande är sjuk. Hoppas att du snart kryar på dig igen.
    Kram

    ReplyDelete
  6. Men vad tråkigt det lät... även om man känner att du försöker se det positivt att ni har haft några fina stunder i sommar. T.o.m. ordverifieringen här i rutan talar sitt tydliga språk: TRIST ;)

    Sex veckor var ju lång tid men ni kommer ha betydligt fler somrar och fler tillfällen att ta igen detta. Det kanske bara blir en regnig, tråkig och kall sommar nu..? Eller så blir den alldeles underbar.

    Jag kommer iaf komma neröver 16-19 juli så jag ska läsa igenom dina tips en gång till :) Har du några förslag på saker man kan göra som innefattar lite natur eller friluft i närheten av Malmö? En liten tur till Köpenhamn har jag tänkt mig, har varit över ett par gånger tidigare och lite sightseeing i Malmö.

    Jag längtar efter att få höra lite skånska igen :)

    ReplyDelete
  7. Jobbigt att du är sjuk, och så länge oxå. Själv är ja inte så pigg ja heller, men det är en förkyldning bara ingen influensa än så länge=) hoppas du blir bra snart, och kan njuta av sommaren.
    Synd bara att karl din åkte iväg, men du kanske har goa vänner du kan njuta med istället.
    Krsm och krya på dig!

    Ps,ja vi får hoppas att hundrana kommer till nå bra hem iaf, dessvärre hör man ju ofta att folk vanvårdar sina djur=(

    ReplyDelete
  8. wow S.F fy vad roligt. vad jobbar han emd? ska han utanför, till Silicon valley a.k.a datadalen eller?

    ReplyDelete
  9. Usch då va tråkigt...men, men...hösten är väl till för mys med sina älsklingar va?;)

    och tack tack...jag försöker ju så gott det går iaf:)

    kramar

    ReplyDelete
  10. Förstar att det känns trist att han akt, och sa länge dessutom. Var oxa helt själv för nagra somrar sen. Hoppas att du snart mar bättre och att det fina vädret kommer tillbaks sa kanske du kan njuta lite i alla fall?

    Och sen haller jag med Maja, höstmys med älskingen är ju underbart.

    Stort KRYA pa dig!!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  11. Vad underbart om du kan aka över till SF!! Det skulle jag oxa vilja göra!

    Visst fragade jag dig om du kommer nat till Stockholm i sommar...? Nu fick jag daligt samvete! Men om du kan komma pa mandag sa är du MER än välkommen!! Kan sova hos mig, jag har familjens hus för mig själv i en vecka. Precis som pa sommaren när man var tonaring och inte ville följa med pa semester ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  12. Helt rätt! ser superhärligt ut!

    ReplyDelete
  13. Alltså, att ta vara på ögonblicken! ;-)

    ReplyDelete