Tuesday, July 7, 2009

Sleep tight tonight

Äntligen börjar denna gudsförgätna influensa ge med sig. Jag har faktiskt kunnat sitta upp i soffan under 7 avsnitt av Varuhuset och lider inte längre av febersvettningar eller oförutsedda insomningar. Dessutom har jag varit på vårdcentralen och fått någon slags drogmedicin som i princip ska söva mig så att jag inte kan hosta. Eller vad vet jag men jag får bara ta den på natten och biverkningslistan är oroväckande lång för att bara vara en hostmedicin. I vilket fall så har jag nu tagit tio mililiter, som föreskrivet, fast jag funderar skarpt på att smyga upp och ta lite till för säker effekt. Kanske ändå bäst att lyda doktorns råd...har nu krupit ner mellan lakanen och väntar på effekt...

3 comments:

  1. Läskig medicin det där. Får hoppas att du är ett av alla undantag som inte råkar ut för några otrevliga biverkningar utan att medicinen helt enkelt bara får verka som den ska.
    Kram på dig

    ReplyDelete
  2. Hoppas det hjälper! Kramar

    ReplyDelete
  3. Men, är du sjuk?! Vad jobbigt.. Jag har haft vääldigt lite datortid de senaste veckorna. Kul m varuhuset iaf!

    Apropå brist på Madridresa så kan jag kontra med att jag bara varit i Paris EN enda gång när jag var 17 med familjen medan det blivit ett antal turer till den spanska huvudstaden de senaste åren.


    Krya på dig!

    ReplyDelete