Saturday, July 4, 2009

Svettig, hostig och eländig

Jag var (som vanligt kanske jag måste tillägga) lite väl snabb med att ropa hej eller i detta fall "Jag är frisk, klart jag ska med till Göteborg!". Inte för att jag egentligen tror att den där utflykten påverkade min hälsa åt det ena eller andra hållet men vila är ju aldrig fel. Nu är jag i alla fall inne på min andra sängliggande dag. Ja förutom de stunder jag orkar sitta med datorn i knät. Två dagar hemma från jobb och mitt samvete håller på att gnaga upp mig inifrån. Jag vet att jag inte kan hjälpa att jag är sjuk och jag inte rimligtvis stå i butiken när jag svettas som en gris och hosta kunder rakt i ansiktet men ändå är jag så ledsen över att ha förstört semestern för mina chefer som endast har två veckors gemensam semester på hela året tillsammans med sin lilla dotter.

Dessutom missar jag min äldsta systerdotters 10-årskalas idag och hennes storebrors 18-årskalas, inte alls kul! Jag älskar våra släktkalas och detta året är det ju alldeles speciellt med första 0:an för den ena och myndighet för den andra. Det blir korvgrillning och säkert bad i poolen och god tårta och annat mys. Men men, det kommer fler tillfällen. Nu får jag väl återgå till min sjukläsning i form av Marian Keyes "This charming man".

7 comments:

  1. Vad är det för butik du jobbar i? Möbler o inredning? Sommarjobb?

    Man får försöka stå ut med att vara sjuk, ta det lugnt, man kan ju inte stå i butik sjuk (o smitta kunderna...)

    Krya på dig!

    ReplyDelete
  2. Vad tråkigt. :( Men vila rejält så är du snart på benen. Passar egentligen perfekt att du är sjuk nu i helgen då det ska regna. :)

    Stor krya-på-dig kram
    Mia

    ReplyDelete
  3. Vad synd att du missar allt det roliga :(, tur att du har en bra bok i alla fall. Krya nu på dig. Kram kram

    ReplyDelete
  4. Åh, fy vad synd om dig min fina...
    Hoppas du mår bättre snart!
    Kram

    ReplyDelete
  5. Stackare. En sjukdom kommer aldrig lägligt. Men nu får du se till att bli ordentligt frisk innan du ger dig ut på äventyr igen.
    Du får säkert möjlighet att fira dina syskonbarn en annan dag :)
    Kram

    ReplyDelete
  6. Nä, men stackarn! Skickar en massa kramar! Krya på dig!

    ReplyDelete
  7. Vad skönt att du känner dig bättre nu!:)* Jag läser Marian Keyes "Anybody out there?" nu, köpte den i London. Var hur många år sedan som helst jag läste något av henne, roligt sammanträffande när jag såg att du också gjorde det! Hoppas att du får en riktigt härlig helg och att du kryar på dig ordentligt! Kramis!*

    ReplyDelete