Sunday, August 2, 2009

Walking the dogs

Ett roligt fenomen här är alla dessa dagmattar och hussar som verkar kunna försörja sig på att gå ut med andra människors hundar. I ett land där man oftast arbetar 60 timmar i veckan och utan semester så är det ju nästan ett måste att ha någon som tar hand om jycken på dagarna men visst ser det lustigt ut? När jag en runda kring Alamo Square och Buena Vista som är två stora grönområden med oändligt många omkringliggande flotta villor såg jag ungefär ett sådant här ekipage per kvarter.

5 comments:

  1. hmmm, kan det vara något för vår stad? Verkar vara ett mysigt sätt att försörja sig.
    Kram från din hundtokiga mamma

    ReplyDelete
  2. Så många hundar skulle jag vilja ha!!!
    Skulle inte du vilja ha det??
    Undra vad de heter.
    Kram Lo

    ReplyDelete
  3. Det är ju tur att alla kan försörja sig på något vis. Men förstår att det måste vara en lustig syn, särskilt då man stöter på ekipage efter ekipage.
    Hoppas att allt är bra med dig annars.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Ja, det där har man ju bara sett på film förut! =) Kram

    ReplyDelete
  5. Mamma: Du får nog flytta hit kanske. Eller sätta upp lite lappar hemma, kanske får du napp! Kram

    Lo: Nej jag tror att det kan vara lite jobbigt att ha så många hundar men en eller två hade jag gärna haft, speciellt den stora svarta, lurviga! Jag vet inte vad de heter, jag frågade inte men vi träffade en annan hund i helgen som liknade Lassie och som hette Elwood :) Kram moster

    Ellinor: Ja eller hur, och inget jobb är sämre än det andra, jag skulle gärna jobba med att gå ut me hundar, det verkar mysigt...i alla fall ett tag ;)

    Jess: Ja, eller hur! Helt overkligt att se så många!

    ReplyDelete