Saturday, September 4, 2010

Vattenpölar och gula löv - here I come

Idag tog jag och mannen en riktig heldag på stan för lite höstshopping och vi kom hem med hela famnen full av påsar. Erik gick helt överstyr och köpte hela höstgarderoben på en gång medan jag tog det lite lugnare och kom hem med endast två kassar, en med skor och en med ett par jeans.


 Mina nya boots! (Observera gärna högen bakom som är Eriks skörd)

Ett par snygga skor och ett par snygga jeans tycker jag kan göra hela skillnaden till den befintliga garderoben. Pötsligt blir alla andra kläder roligare igen, speciellt de som jag inte har sett sedan tidigt i våras när de åkte ner i plastväskor för sommarförvaring. Idag tänkte jag nämligen packa ner sommaroutfitsen och dra fram lite fynd.

Hur gör ni, förvarar ni allt i garderoben året runt eller kör ni med en sommar- respektive vintergarderob? Jag gör det mestadels på grund av förvaringsbrist men jag tycker alltid att jag blir positivt överraskad av vissa plagg medan jag undrar vad jag tänkte på när jag packade ner andra, mindre fördelaktiga. De senare åker direkt till utrensningspåsen som än en gång börjar bli full. Det gör dock inget eftersom vi har en faslig ruljangs på utrensade kläder i vårt tjejgäng.

6 comments:

  1. Jag har också höstshoppat i dagarna. Två par skor, lite tröjor och ett par byxor. Sitter och grejar med de bilderna just nu och ska strax ladda upp dem :) Bara jackan kvar...funderar fortfarande på den där kappan :P

    Tidigare hade jag alltid en höst- och sommargarderob men sedan när vi flyttade fick jag en betydligt större garderob där mycket mer rymdes. Fortfarande brukar jag dock rensa ut lite då och då. Tycker att det är kul att plocka i undanlagda lådor och fynda ;)

    Kram

    ReplyDelete
  2. Vill gärna ha allt i garderoben samtidigt men det får inte plats... :)
    kram

    ReplyDelete
  3. Snygga skor!! Behover nat liknande. var kopte du dom?

    jag har alltid kort sommar och vintergarderob och gillat att ta fram kladerna for den nya arstiden. Man hittade alltid saker man nastan glomt att man hade. Nu har jag ju en san otrolig tur att allt far plats, men den dagen vi maste lamna den har dromlagenheten sa blir det nog vinter/sommar garderob igen.

    Kramis!

    ReplyDelete
  4. Ellinor: Nja om du fortfarande funderar kanske den inte är så klockren?

    Sandra: Jeansen köpte jag på H&M på deras jeansveckor, 100kr rabatt så två par jeans för 299kr styck!

    Jess: Håller med!

    Lisa: De är köpta på Nilson och jag tror att det är Clou som är märket!.

    Kramar

    ReplyDelete
  5. Där är de ju!! Jättesnygga. Fortfarande ;)

    ReplyDelete