Wednesday, October 6, 2010

Min andra möhippa

Jag har ju alldeles glömt bort att berätta om min andra möhippa som mina underbara vänner, M och U ordnade för mig (Japp, det är samma tjejer som inte tror att jag kan göra paj men som vet att jag är bra på mycket annat ;)). I vilket fall så hade de tänkt sig en lite annorlunda möhippa en den traditionella som ordnades för mig i somras.

Sagt och gjort, en av de sista sommardagarna hämtades jag upp av två glada och hemlighetsfulla tjejer. Med hjälp av en iPad hittade vi slutligen till det lilla smultronstället i Skrylle naturreservat som agerade kuliss till en perfekt ihopkomponerad lyxpicknick med alla mina favoriter. Vi åt och drack champagne i timmar och när regnet började droppa flyttade vi in under träden tills vi blev så blöta att vi vi fick avhandla de sista timmarna i bilen. En riktig helkväll precis som en möhippa ska vara med det godaste goda, långa diskussioner och som grädde på moset blev jag dessutom spådd i Tarotkort om min framtid.

Picknickbordet i sin helhet

Selleri, melon, olja och oliver

Min favorit lax tartare

Självklart lite bubbel

Underbara U och M som gjorde allt detta för mig

Ostar! Vad vore världen utan ostar? Och bröd, olja och flingsalt...

Efterrätt, det bästa av de som vet hur man tillverkar bakverk, fransmännen såklart

7 comments:

  1. Wow, så mysigt och så mycket god mat! Fina vänner du har.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vilken underbar dag. Härligt med vänner som fixar och donar så där. Det är kärlek det! :-)

    ReplyDelete
  3. Gott! Croissanter lät jag mig inte ens äta nu när jag var i Frankrike. Jag måste varit tokig.

    Som du såg håller jag inte helt med dig om SD. Men det är okej, vi behöver inte tycka lika så länge vi tycker nåt. :)

    Kram

    ReplyDelete
  4. Precis en sån härlig möhippa som jag någon gång skulle vilja ha! Underbara vänner du har!
    Och tack fina för gratulationerna, du vet nog PRECIS hur underbar känsla det är att bli friad till av den som man älskar över allt annat :)
    Kram

    ReplyDelete
  5. OMG vad mycket gott! Jag säger detsamma: vad vore världen utan ostar.. och croissanter och bubbel och framförallt sådana vänner!

    Hoppas att du har en fin helg!
    kramar Camilla

    ReplyDelete
  6. Men, jag hade alltså ingen aning om denna tillställning!? Det verkade hur som helst alldeles underbart. Precis perfekt och något jag också skulle ordnat för dig om det bara var du och jag. Fina fina vän, jag längtar efter dig. Kram

    ReplyDelete