Wednesday, December 1, 2010

Me voilà eller Dag 1 - Presentation

Jag föddes på Ystad lasarett den 3 november för cirka 29 år sedan. Sedan dess har jag bott i fler än 20 lägenheter och hus men i bara fem städer. Jag har återvänt till Malmö dit jag för första gången kom som 14-åring och jag har svårt att se att det inte är här det kommer att ta slut en dag.  Jag har hitintills besökt tre kontinenter men hoppas på tre till innan jag dör och jag får abstinens om jag inte får packa resväskan oftare än var tredje månad.

Jag tror att jag ger ett extremt välstädat intryck utåt men är rörig som få på insidan. Jag har haft långt hår i nästan hela mitt liv men har aldrig fått så många komplimanger som när jag klippte av det. Jag jobbar för mycket och tränar för lite och just nu älskar jag choklad, varma fötter och allt som smakar saffran. Jag tror inte att jag förtjänar min man och mina vänner eftersom de råkar vara de bästa man kan tänka sig, men å andra sidan, vem gör det?  Jag tycker om ord och beundrar människor som har förmågan att trolla med dem. Jag är rädd för att dö och mitt favoritte är Höstglöd.

Så här har ni mig. Med mina later och laster

7 comments:

  1. Du förtjänar visst det allt och alla fina runtomkring dig! Du, om någon, som är så omtänksam och med ett så varmt hjärta.
    Weeeee, kan inte bärga mig inför resten av dagarna!

    ReplyDelete
  2. EN GÅNG har jag träffat, EN endaste liten gång och ändå så har du lyckats sätta så starka spår att jag med säkerhet kan säga att du förtjänar precis allt det du har....för du förtjänar verkligen det bästa.
    Och är det någon som kan trolla med ord och få det mest triviala att låta vackert och genomtänkt så är det DU!!!! Så många ggr jag har suttit och bara hänfört önskat att jag kunde få ur mig samma meningar och samma tankar...

    kramar från Leialand

    ReplyDelete
  3. Jag inser precis att Maja satt ord på precis samma tankar och känslor jag har. Jag kan inte annat än att hålla med henne; en gång har jag träffat dig och ändå var det något som fastnade och berörde den där lilla gången på det där lilla caféet.
    Du är verkligen en fin människa - en liten fransyska i svensk tappning (vet inte hur jag skulle beskriva det, men när jag tänker på Paris och framförallt parisiskor så passar du perfekt in i denna bild).
    Skall bli spännande att läsa fortsättningen.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Underbart skrivet härliga du. Vet du, du har en award hos mig. kram kram Linda

    ReplyDelete
  5. Så otroligt roligt att du tar dig an utmaningen! Det ska bli ett riktigt nöje att följa och "lära känna" dig bättre. Och tusen,tusen tack för dina ord. Det värmer verkligen på riktigt. Jag håller med dig, jag känner så väl igen mig i dina texter också, tänk vilken fantastisk värld bloggvärlden kan vara, vilka möten som äger rum och vad det faktiskt kan berika. Och förresten så är du med all säkerhet varenda vän och älskad du har. Slut.Punkt.
    Stor kram

    ReplyDelete
  6. Jess: Tack fina :)

    Kristina: Haha, kul att jag har en entusiastisk läsare i alla fall ;)

    Maja: Herregud, tack söta du, oj vilka fina ord, jag blir alldeles mållös. Hoppas verkligen vi får chansen att ses igen!

    Ellinor: Haha, tack fina du, vilken rolig bild du har av mig. Jag kan bara tacka och buga och säga att jag känner likadant!

    Linda: Tusen tack, snälla du. Vad spännande med award!

    Sandra: KLart jag ställer upp och blottar mig själv ännu mer än vad jag redan gör ;) Jag är faktiskt inspirerad av dig och din lista som jag föjt med stor behållning!

    Kramar till er

    ReplyDelete