Thursday, November 3, 2011

30 rocks

Nöjd 30 -åring
Idag fyller jag 30 år. När jag var 15 trodde jag att livet var slut efter 25. Tänk om jag hade vetat då att det bara blir bättre och bättre. Jag älskade att vara 15. Jag älskade också att vara 20 och 25, men jag tror att det blir fett att vara 30 också. Tror inte ni?

Det enda som är synd är att det inte är riktigt läge för en gigantisk fest, men det blir fint ändå. Till helgen bjuder jag på kafferep hemma hos oss, spetsat med lite bubbel förstås. Jag har bakat hela veckan och tänkte lägga upp lite recept på bland annat knapriga apelsinkakor, vitchokladbrownies och fruktkaka med aprikoser vad det lider. Det blir massor av annat också förstås, minst nio sorter. Ett värdigt sätt att bli tant på eller hur?

13 comments:

  1. Stort grattis på födelsedagen!
    Hoppas att du får en riktigt fin dag.

    Ser självklart fram emot alla smarriga recept.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Gott! och nja 20-25 var kanske bäst, men 30 är helt okej med... :o) kanske bara jag som är tristare? oops!

    ReplyDelete
  3. Tant är ju hetaste grejen. Du är hur trendig som helst Emelie! Har du inte sett Elin "Grynet" Ek kommit med boken "Supertanten" - tycker den verkar underbar.

    Förressten, tänk om vi som 15-åringar vetat livet typ börjar efter 25? Så känner jag. Det är först nu jag börjar förstå vem jag är och fatta vad det här livet går ut på.

    Grattis finaste du, jag tycker förbaskat mycket om dig och våra pratstunder.
    Bisous

    ReplyDelete
  4. STOOORT grattis! Vackrare 30-åring får man leta efter. Tror du har en inre glöd nu som lyser igenom som nybliven mamma :) Jag tycker att åren blir mest bättre och bättre och då har jag redan passerat 30. känner mig inte som en tant på riktigt heller... Njut av var dag! Om det är jobbigt att baka kan man köpa också, faktiskt. Det inser man också med tiden :)

    ReplyDelete
  5. Grattis min snygga syster!
    Grattis från A!
    Och givetvis från alla andra här hemma!
    kram

    ReplyDelete
  6. Stort GRATTIS!!!! Själv blev jag 34(!!!) i söndags... :-)

    Ja, visst är armbanden, eller halsband om man vill, superfina! Kul med lite budskap och riktigt bra presenter.

    Kram och ha en riktigt fin födelsedag!

    /Lina

    ReplyDelete
  7. GRATTTTIS OCH HURRRRA PÅ DIN STORA DAG. Det är toppen att bli 30, det är dags för en ny era som bara är OCH verkar fantastisk, det vill jag tro i alla fall. BAMSE KRAMEN :)

    ReplyDelete
  8. Stort grattis vännen! Jag har nog aldrig mått bättre än se senaste åren, så ja - det rockar fett att vara 30+!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  9. Ett stort grattis på födelsedagen. Hoppas att du hade en bra dag och att ni får trevligt i helgen. Kramar

    ReplyDelete
  10. Grattis finaste,finaste Emelie !
    Stor kram

    ReplyDelete
  11. Åh, vackra du! Grattis i efterskott!!!! Jag mår så mycket bättre som 30+ än 20 någonting och en massa existentiella funderingar (som visserligen måste bearbetas någon gång!).
    Kram

    ReplyDelete
  12. Tusen tack för alla gratulationer och för era fina, fina ord. Ni är underbara. Tack.

    ReplyDelete
  13. Stort grattis i efterskott och välkommen över till den andra sidan, den lite bättre ;-)! Måste säga att 34 känns fint som snus det med! :-D

    /Malin

    ReplyDelete