Friday, November 4, 2011

Att fylla dagarna

Att fylla dagarna på min mammaledighet har hittills inte varit särskilt svårt. varje dag har jag någon härlig vän som kommer på besök, snicksnackar och dricker kaffe. Jag förstår nu att jag har en väldig tur som har så mycket bekanta som är mammalediga, pluggar eller har flexibla arbetstider. På så sätt får jag min dos av  vuxentid, vilket jag verkligen har behov av.


I tisdags fick jag besök av två vänner och kollegor som hade med sig en fantastisk lunch. Currydoftande morotsgryta med ris, mango chutney, banan och jordnötter och Lunds saftigaste kardemummasnäckor att kalasa på till efterrätt. Dessutom fick jag lyxpresenter bara till mig, en ljudbok och en burk med mörk choklad med apelsinsmak till helgcroissanten eller pannkakorna. För att man lätt hamnar i skuggan av bebisen, sa de, och det är ju sant. Det blir mest presenter och fokus på lilla Carla förstås så det kändes fint att bli lite uppvaktad själv.

7 comments:

  1. Så fint. Och så sant! Klart du borde få presenter, det är ju du som var vaken och kämpade i över ett dygn. :)

    ReplyDelete
  2. såklart du oxå ska få present =) Kram

    ReplyDelete
  3. Det är attans tråkigt att vi inte bor i samma stad. Jag tror vi skulle haft himla trevligt på vår mammaledighet !
    Och så klart mamman ska ha presenter, vi har ju gjort en stoor resa och klarat av stora bedrifter !; )

    ReplyDelete
  4. Mysigt att få tid att umgås så mycket med nära och kära! Fina presenter får du/ni också. Den där chokladen lät inte fel.
    Kram

    ReplyDelete
  5. Åh vad härligt det låter. Så skönt att få lite tid att njuta. Kramar

    ReplyDelete
  6. Vilken fin blogg. Du är jättesöt! :)

    ReplyDelete
  7. Camilla: tack och välkommen hit!

    ReplyDelete